Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm.. Spännande! Kanske man skulle göra lite efterforskningar, någon i devonvärlden borde ju ha en eller ett par bilder på denne Hiawatha.
Man kan även DNA testa katten för att få reda på om den är burmabrun va? Inte för att det egentligen är av så stor vikt då Rustie inte är avelsmaterial, men det vore intressant att veta, och kanske av värde för föräldradjuren?
Måste fråga lite om detta med färggenetik igen, hoppas du inte tycker att mina frågor är dumma
Oscar, min blå hane jag strax får hem fick lila syskon, var av den ena eventuellt är lilatonkanes. Bär även Oscar på dilution då eller kan man inte veta det förens han fått ev. avkommor? Hur är det med tonkanes, kan han bära på det eller är det ett anlag som alltid syns?
Hmm, Ja DNA test kan ju bli hemskt dyrt, det ska först dras blod hos vet och sen skickas till staterna va?
Det blir i alla fall inget dnatest ännu, så då får han nog fortsätta vara reggad som choklad, men ändras till 02:a ska han i alla fall.
Det måste rapporteras till de utställningar jag anmält till va?
Rent logiskt måste det finnas många fler burmamaskade katter, annars skulle det inte finnas så många tonkanesmaskade...
Men det kan vara ruggigt svårt att se om dom är burmamaskade om dom har mycket vitt i ansiktet...
Tror att där ligger den största anledningen till att så många är felreggade...
Men om jag inte minns helt fel så ska väl tonkanesmaskade ha smaragdgröna ögon, eller ???
Nej, aqua... Bara benämningen visar ju hur dömt det är att felbedömas... Kanske skulle de ha nytta av att börja DNA-testa för att få färgerna rätt, jag vet mer än en domare som svär över att rexraserna så ofta har dåliga/felreggade färger eftersom uppfödarna själva inte vet vilken färg katten har.
Jag ska skicka ett DNA-test i höst, jag kommer para med en point-bärare och behålla en hona. Det är bara att hoppas att den bästa honan råkar bli utan maskanlag. Annars får jag helt enkelt hålla på att testa ett tag i framtiden också. Maja är ju inte maskbärare, men möjligtvis chokladbärare (tänkte skicka det provet samtidigt).