fel diagnos

I

ida.kar

En häst här i föreningen hade tidigare(något år sedan) "lite problem" med andningen. Hon verkade bli anfådd för minsta lilla och flåsade mycket vid ridning. Vet ringdes (jag tror inte att hon ens kom och tittade på hästen men är ej säker) och hästen fick diagnosen kvickdrag. Efter en tid försvann alla symptom. Nu är hon pigg och frisk, det enda "problem" hon har är att hennes ögon är lite "rinniga"(om det har någon betydelse i denna fråga)
Nu är min fråga, kan man ge diagnosen kvickdrag utan vidare undersökning?
och nu när hon har en sån här diagnos har det varit problem med att få henne försäkrad, går det att "få bort" den diagnosen på något sätt (om hon nu inte har kvickdrag) eller är hästen fast med den för livet?

Sv: fel diagnos

Jag hade definitivt tagit kontakt med en annan veterinär som kommer ut och tittar på hästen! Tycker inte man kan ställa en diagnos över telefon utan att ha sett eller lyssnat på hästen.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka