Freyja_bus

Trådstartare
Är det någon här som vet hur man kan avläsa om en katt har feber? Vilka tecken finns?

Min lille kille verkar så hängig, och han har minskat mycket i vikt.

//Julia

Sv: Feber?

Katter som minskar i vikt utan medveten bantning och som dessutom är slöa bör du gå till veterinär med.
Angående febern är det termometer som gäller. De kan vara piggelin och ha 40 grader eller hängiga utan feber. Finns inget särskilt man kan gå på. Vanlig rumptermometer som finns överallt allt köpa, apoteket, djuraffärer osv. Lite vaselin eller annat mjukt är också att rekomendera, saker i rumpan är INTE katters favoritsysselsättning, då kan de bli hur friska som helst. :D

Sv: Feber?

Ta tempen på honom! Det går bra att använda samma termometer som till människa (helst en liten elektronisk). Smörj änden på termometern med litet idominsalva eller liknande och för försiktigt in den i ändtarmsmynningen på katten. Normal temperatur för katt är 38-39.3 grader (de är varmare än människor).

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 211
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
219
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 884
Senast: Frida.G
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar