Feber”thermometer”

Leoni

Trådstartare
Dom här febertermometrarna man ”skjuter” folk i pannan med överallt nu i coronatider funkar dom på hästar tror ni?
Jag ser liksom hur mitt liv blev en miljon gånger enklare då... 😁

Jag har en sådan termometer till mina marsvin, och tycker att den fungerar om man siktar på ett ställe där det finns naket skinn, utan päls. På pälsbeklädd hud fungerar den inte alls.

Äh, får kanske strunta i den idén. ( eller raka en kal fläck i pannan på dem..😆)

Har för mig att jag läst om mikrochip som man kan använda för att mäta temperaturen. Men då måste man väl ha en speciell avläsare och sätta in en chip till på djuret

Har för mig att jag läst om mikrochip som man kan använda för att mäta temperaturen. Men då måste man väl ha en speciell avläsare och sätta in en chip till på djuret
Jajamän finns i alla fall till häst, många större stuterier har jag förstått använder sig gärna av sådana chip på fölungar/unghästar.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 528
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
608
Senast: corzette
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 031
Senast: Gunnar
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 167
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Black Friday
  • Husköpstråden del 3