Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Innan jag klickade på "svara" tvekade jag en bra stund, tänkte att det nog var helt ointressant. Jag blir dock alltid så himla nyfiken när jag råkar läsa en gammal tråd och vi inte får veta hur det gick!Roligt att få en uppdatering! Skönt att det blev bra till sist
Det är alltid jättekul att få uppdateringar i efterhand!Innan jag klickade på "svara" tvekade jag en bra stund, tänkte att det nog var helt ointressant. Jag blir dock alltid så himla nyfiken när jag råkar läsa en gammal tråd och vi inte får veta hur det gick!
Jag håller med, uppdatering är ett måste så man vet vad som händeInnan jag klickade på "svara" tvekade jag en bra stund, tänkte att det nog var helt ointressant. Jag blir dock alltid så himla nyfiken när jag råkar läsa en gammal tråd och vi inte får veta hur det gick!
Käksvullenhet för ju alltid tankarna till kvarka men förhoppningsvis är det bara någon liten snabbt övergående förkylning eller liknande!Bra med uppdatering
Tog tempen på min idag och den visade 39,4 trodde det var fel på termometern så kollade flera ggr och tillslut även på de andra hästarna. Han är lite svullen under käkarna, har tänkt att det varit insekter och tempen har varit bra tidigare. Men nu börjar jag fundera på tänderna. Rådfrågade veterinär som sa att vi avvaktar tills imorgon, är det samma då blir det ett blodprov.
Hua Tack för input! Han har inga andra symtom än feber och liten svullnad mitt under underkäken/kindkedjegropen. Inga andra hästar tempar och ingen har varit iväg någonstans under sommaren. Tänkte på något med tänderna pga att det är en unghäst, men har funderat på allt ifrån fästingsjukdom till giftiga växter (finns inga vad jag har sett) till ormbett och alla möjliga orsaker.Käksvullenhet för ju alltid tankarna till kvarka men förhoppningsvis är det bara någon liten snabbt övergående förkylning eller liknande!
Aha, så långt fram, då låter det ju INTE som kvarka, tack och lov! Nu måste du hålla oss uppdaterade om hur det går och vad det var, en tand eller något annat, för nu är jag supernyfiken!Hua Tack för input! Han har inga andra symtom än feber och liten svullnad mitt under underkäken/kindkedjegropen. Inga andra hästar tempar och ingen har varit iväg någonstans under sommaren. Tänkte på något med tänderna pga att det är en unghäst, men har funderat på allt ifrån fästingsjukdom till giftiga växter (finns inga vad jag har sett) till ormbett och alla möjliga orsaker.
Har bara varit med om svullnad där en gång på en annan häst och då var det inflammation i en tand.
Temp 39,2 nu, så jag är inställd på att ringa upp veterinären igen till morgonen.
Jag insåg att jag beskrivit det lite tokigt när jag skrev käkarna.Aha, så långt fram, då låter det ju INTE som kvarka, tack och lov! Nu måste du hålla oss uppdaterade om hur det går och vad det var, en tand eller något annat, för nu är jag supernyfiken!
Uppdatering, under morgonen var tempen plötsligt nere på 37,8 igen, så det blev inget blodprov. Skönt, men nu gäller det att fortsätta hålla koll. 37,4 var tempen på eftermiddagen.Jag insåg att jag beskrivit det lite tokigt när jag skrev käkarna.
Ja, får se var detta landar imorgon. Har metacam hemma, men har inte gett något för jag vill ju få reda på orsaken först.