FD Djurskyddsfall

Sv: FD Djurskyddsfall

Svårt att svara på då han som du säger har vinterpäls på det andra kortet + sadel. Han ser fortfarande tunn ut över korset, men förhoppningsvis har han gått upp massor! :)

Så fasligt mager var den ju inte på bild 1. Visst, man ser revbenen litegranna, men den ser ut att ha en hel del muskler också. På bild 2 är den visserligen rundare, men jag anser att den tappat en massa muskler på den bilden.

På bild två har han nyligen börjat skrittas från en senskada så han har absolut tappat muskler där.:crazy: Men mager var han väl på första bilden, kan inte se att han är annat än det..:confused:

MM han hade på den där bilden varit hos oss ca 1månad o gått upp 60kg trodde veterinären. Han var absolut inte ett av dom värsta fall som visats här på buke eller på andra platser men fin var han inte. Han hade inte dom där musklerna heller när han kom utan dom fick han utav att vara ute o klättra för hand på åsen hemma.:laugh:

Muskelfattig och lite bukig på bild 2? Har han stått pga skada och avmagring är det ju inte så märkligt iofs. Tunn överlinje, man vill ju springa fram och känna över revbenen för det säger betydligt mer än en bild!

Ja absolut. Vi har även matat i honom massa massa mat så han är lite bukig men jag ska försöka hinna ta en ny bild utan sadel idag. vi ska även raka honom så ser man lite bättre. Inte av den anledningen men han blir väldigt svettig vid arbete..:p

Ngt mager på första bilden men inte så farligt.(Många travare i träning ser så ut). Andra bilden ser han omusklad och bukig ut,men lurvig som sagt!

Hästen är inte mycket mager.
Snarare slimmad på första bilden.
Allmänt ser den bättre ut på den första bilden, men det beror på bukig och långhårig.

på bild ett ser han ut som en typisk travhäst i tävlingskondition och på bild två ser han mer välmående ut, med tanke på han går på lösdrift och inte har tränats och som sagt rom byggdes inte på en dag = ) kram frida

Hihi varför tror ni han är en travare?? Han är ett renrasigt fullblod, men alltså de är inte jag som säger att han var djurskyddsfall utan det finns dokumenterat!! Ville ha lite kommentarer bara. Fullblod ser alltså fräschare ut i pälsen på sommaren o på först bilden hade vi badat honom. =)

köpte min häst från banan (galopp) och han såg precis ut som din fast ordentlgit mkt rumpmuskler men annars var han lika mager

sorry att jag trodde det var en travare, men i allafall så syns det att det är en häst i tävlingsform, en överviktig o omusklad häst sätter inga banrekord precis som en elitidrottsman är ju sällan fet!... kram frida

Senast ändrad av en moderator:

På första bilden tycker jag han ser smal och senig ut, uppdragen ut i mage och över baken, håller inte alls med att ahn ser ut som en häst i träningskondition, ser verkligen ut som en häst som varit mkt mager o är på väg att bli bättre!

Andra bilden är han vääldigt bukig, kanske behöver mer protein..sen är dte ju stor skillnad mellan bilderna, vinterpälsen på bild två ger ju en ett lite "ovårdat" intryck..Svårt att avgöra

Men väldigt fin häst, och vad bra att han fått gå upp lite:)

Bld tre såg han trevlig ut, lite mage har han ju, men jag föredrar nog dte framför senigheten! Men protein kan kanske behövas och lite magmuskler:D

Nej precis han var verkligen INTE i tävlingskondition, om ni läst ordentligt hade ni sett att bild1 är efter han gått UPP 60kg. Låter inte mkt men det är väldigt mkt på ett fullblod.
Han var definitivt inte i ens promenadkondition på första bilden..musklerna spelar alltid på ett fullblod med sommarpäls..
Ja han behöver säkert lite mer protein men han får knälar av det, nått bra tips som kan ge honom det där extra utan att han reagerar??
Han äter nu 1kg lusernpellets, o två kilo krafft groov o 1mått "Muskel E" o fri tillgång på hö.
Alla tips är välkomna!!

Haha gör inget att du trodde det var en travare, jag har även en sådan så jag bryr mig inte, Vart lite full i skratt bara:p

Mage är bara positivt tycker jag, men sista bilden jag lade in tycker jag han är fin på om än väldigt omusklad, men han är skadad där oxå. Stod i sjukbox dygnet runt i 2månader så jag tycker han är rätt fin ändå.

Men som sagt gärna tips på foder tar jag emot!! Vill behålla hans mage, bukigheten har börjat gå bort nu när han är under igångsättning!!

Hihi varför tror ni han är en travare?? Han är ett renrasigt fullblod, men alltså de är inte jag som säger att han var djurskyddsfall utan det finns dokumenterat!! Ville ha lite kommentarer bara. Fullblod ser alltså fräschare ut i pälsen på sommaren o på först bilden hade vi badat honom. =)

Syntes tydligt att det var ett fullblod.

Vad har du för värden på grovfodret? Har ett svårfött fullblod i stallet och hon behöver massor av mat med en hyffsad kvot. Har kvot 6.75 på hösilaget men hon får extra betfor och musli också. Hon får så mycket hösilage hon orkar trycka i sig och blivit bättre i hullet ordentligt. Skall snart öka på med lite soja för att dra ner på bukigheten och höja överlinjen. I första hand var jag ute efter att få upp hullet då inget hull fanns.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 490
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 486
Senast: Squie
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 028
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar