Fci och club pedegriee

hellboy

Trådstartare
Hej :)
Undrar lite vad dessa saker menas ..
Är en hund reggad i club pedigree och kan man regga den i skk och få stamtavla på valpar efter den då ?

Eller hur funkar de :)

Club Pedigree låter som en "klubb" man går med i för något foderföretag för att få rabatt på foder ;)
D v s ingen kennelklubb alls.

FCI är en internationell kennelorganisation där 80 länders kennelklubbar är anslutna b.la. Svenska Kennelklubben.
Är det en hund du tänker importera som du vill registrera i SKK? i så fall behöver du en exportstamtavla på hunden som ska vara utfärdad till dig från kennelklubben i det land hunden är registrerad i. Den kennelklubben måste även vara erkänd av SKK för att hunden ska kunna registreras.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
23 145
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 721
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 736
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 361
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar