Favoritbilras?

Jag kör min första bil nu! En Saab 9-3 sportcombi. Den är snäll och ligger bra på vägen.

När jag tog körkort hade familjen också en Saab, men 9000. Sedan byttes den till en Ford Focus, hemsk bil, den är slö och vinglig. Tycker mycket bättre om min egen bil :)

Jag kör min första bil nu! En Saab 9-3 sportcombi. Den är snäll och ligger bra på vägen.

När jag tog körkort hade familjen och en Saab, men 9000. Sedan byttes den till en Ford Focus, hemsk bil, den är slö och vinglig. Tycker mycket bättre om min egen bil :)

Min favorit bilras är Toyota! Avensis men skulle gärna ha en starkare som Rav.

Men å andra sidan har jag rätt begränsad erfarenhet av andra bilar såatt kanske inte jättekonstigt ändå. Men Subaru är jag nyfiken på och volvo överlag går nog inte av för hackor lr wolksvagen.

Vilken cooling till bil!!!
Jag älskar dem!
En 245a i bruksskick kräver ett garage den med, nära på veteranare den med! Min brors är 31 år. Min förra volvo var en -88. Fining! Hålig.
Jag har inte råd att lägga pengar på ett garage. Jag tro att det kostade närmare en tusenlapp i månaden när sambon kollade upp det för mig. Parkeringsplatsen 240kronor.. Sommarprojektet är att lära mig rostskyddslaga, ena skärmen är rätt illa däran. Undertill är det fortfarande okey, men förr eller senare lär den behöva svetsas eftersom jag bor i götet. Jag har satt mig fan på att jag ska försöka ha kvar den här så länge det går. Jag borde ha råd att laga den en hel del med tanke på vad jag sparar på att inte sitta med något billån.

Jag kör en Opel Astra som passar mig himla bra. Den är den väl sådär när det gäller att vara hel och är inte särskilt skön att åka med i tror jag (eller för andra att köra om jag ska tro @Lillelorden). Men då länge den rullar och fungerar så älskar jag faktiskt den bilen och vi passar himla bra ihop :love:

Annars önskar jag att jag kunde ha en Saab 9-3 aero kombi, men det är liksom lite utanför min prisklass så jag får fortsätta drömma och försöka övertala någon att ge en till mig :D

Din pappa verkade vara ehhm... Galen! :D
Han var dansk... oj, förlåt, jag menar galen :D
Vi bodde i samma by så han promenerade (full som en alika förstås) lugnt fram till bilen och satte eld på den, gick sedan lugnt därifrån och tände en cigg medan bilen brann för fullt! Mamma anmälde det och så, men hon hade köpt bilen av HONOM och utan kvitto, men det hade han så inget hände, det var ju "hans" bil. Mor fick köpa ny bil. :D Ingen av honom och ingen saab :D

Alltså, jag har förlåtit min pappa för det mesta. Inkluderat att tvinga mig köra på motorväg andra gången jag satt bakom ratten.
Men inte att han gjorde sig av den lilla röda minin med vitt tak.
Spöstraff och livstids förvisad i en saab!!!!! :banghead:;)

Jag har inte råd att lägga pengar på ett garage. Jag tro att det kostade närmare en tusenlapp i månaden när sambon kollade upp det för mig. Parkeringsplatsen 240kronor.. Sommarprojektet är att lära mig rostskyddslaga, ena skärmen är rätt illa däran. Undertill är det fortfarande okey, men förr eller senare lär den behöva svetsas eftersom jag bor i götet. Jag har satt mig fan på att jag ska försöka ha kvar den här så länge det går. Jag borde ha råd att laga den en hel del med tanke på vad jag sparar på att inte sitta med något billån.

Men en tusenlapp :o! För en garageplats?!

Min första var en babyblå corvett stingray (tack pappa!) Efter den har jag provat det mesta,men som dobbis och hästägare så behöver man kombi,så sen många år tillbaka kör jag ford mondeo V6 om jag bara får tid så ska den bytas mot en mondeo st220.

Ford!
Vår som gått mer än 20000 mil går igenom besiktningen felfritt och med goda vitsord.
Mina föräldrar har haft mer än en ford och är mer än nöjda. Vi kommer också fortsätta med ford när det är dags att byta bil igen. Då blir det troligtvis en mondeo med dragkrok.
För tillfället har vi focus.

Klart du måste ha kvar den så länge du kan! Annars ringer du mig bums!

Ford!
Vår som gått mer än 20000 mil går igenom besiktningen felfritt och med goda vitsord.
Mina föräldrar har haft mer än en ford och är mer än nöjda. Vi kommer också fortsätta med ford när det är dags att byta bil igen. Då blir det troligtvis en mondeo med dragkrok.
För tillfället har vi focus.
Det är mammas favoritras, hon har haft flera sånna och hävdar att de är bra bilar. Flera andra i min närhet säger samma sak om Ford. :)

Min första var en babyblå corvett stingray (tack pappa!) Efter den har jag provat det mesta,men som dobbis och hästägare så behöver man kombi,så sen många år tillbaka kör jag ford mondeo V6 om jag bara får tid så ska den bytas mot en mondeo st220.
Åh, jag måste erkänna att jag dregglade i säkert en kvart över en sån där klassisk stingray utanför en hamburgerrestaurang för ett tag sedan. Sambon släpade nästan bort mig.
Jag vet inte vilken årsmodell, men de där som är mjuka och flytande i formen, sent 60 tidigt 70?

Jag har en vw golf sedan, min första bil. Liten men känns ändå hyfsat säker. Perfekt för mig som aldrig lär mig hur lång en bil är.

Hjälp mig nu lite... en av mammas favoraser är en annan också, jag har tappat namnet. Vår var ljusblå och den hette något med E200 eller E206. Vad heter rasen? Jag kommer inte på det! Det sas förr vara en gubbabil! Den är ful. :D

Åh, jag måste erkänna att jag dregglade i säkert en kvart över en sån där klassisk stingray utanför en hamburgerrestaurang för ett tag sedan. Sambon släpade nästan bort mig.
Som jag när jag ser en mini cooper eller en välhållen 245a :D

Jag kör helst bara mercor. Älskar de bilarna, särskilt dieselvarianterna.

Min första köpte jag när jag var 17 år, en -77 240 diesel. Den startade man genom en knapp man drog ut en bit först så att motorn värmdes och sen drog man ett snäpp till så den startade. Den hade jag i 10 då jag köpte en något nyare -92:a som vi hade ända tills ett par år sen. Nu har jag en bensinare CLK -00:a så den börjar ju bli till åren. Får se vad det blir sen. Har även omvänt min man som nu också kör merca och han kan inte heller tänka sig något annat.

Volvo har jag aldrig varit förtjust i.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka