Favoritbilras?

Min första var en vit Mazda 626, rolig att köra men lite för trasig lite ör ofta. Sedan blev det Mazda 323, som jag snabbt bytte ut mot en liten vit Toyota Corolla som kostade 500 i inköp och bara gick och gick! Den såldes med rejäl förtjänst och byttes ut mot en röd Corolla sedan, som även den gick och gick. Klarade alltid besiktningen, och såldes även den med förtjänst när jag flyttade till Sthlm och inte behövde bil längre. Sedan blev det en Opel Astra som bara var problem, och praktiskt taget skänktes bort.
Idag ar jag en Peugeot 307, som är en jäkla skitbil, men jag får inget för den om jag säljer den så den får väl vara kvar...

Min första bil var en hel underbar Opel kadett 1200 f. 1977 (den på bilden är inte min men likadan, rasen är godkänd i färgerna, gult, rött och orange.)
Hon kallades Pärlan och brummade vidare till den eviga racerbanan 2001.
136570-1255609.jpg

Nästa bil var en Mitsubishi Carisma Glx f. 1996
mitsubishi-carisma-mit_95_ca7_1.jpg

Den var dock kuperad/saknade dragkrok och byttes mot en Volvo S70 f. 1998.
Denna Volvo levde ett hårt liv och kom aldrig i närheten av en veterinär/serviceverkstad under de 6 år jag ägde den.
tyvärr var Volvon en törstig typ och ganska stor och klumpig (tänk fotbollshuligan).
Volvon råkade även ut för en misshandel när den stod parkerad på stan och inte störde någon, en yxa genom bagageluckan förtjänade den tydligen. Volvon, med körförbud och allt byttes med lite list in, mot en Mitsubishi Carisma, denna gången GDI f. 2004. Denna Carisma har jag än idag. Till min glädje mötte jag Volvon på vägen för ett litet tag sedan, jag som trodde den blivit skrotad av bilfirman.

Mina favoritraser är faktiskt ganska många, men inte helt oväntat är Mitsubishi en av dem.
Favoritenunderarten är Lancer Evolution VIII Tommi Mäkkinen Edition.

I mina drömmar äger jag någon gång en Bugatti Veyron. Hittade en begagnad för 24 mille så ni förstår att det kommer att förbli, just det, en dröm. Har även en barnslig fascination för små bilar och blir alldeles till mig i byxorna när jag ser en äldre Mini Cooper eller en äldre Fiat 500.

Min första bil var en hel underbar Opel kadett 1200 f. 1977 (den på bilden är inte min men likadan, rasen är godkänd i färgerna, gult, rött och orange.)
Hon kallades Pärlan och brummade vidare till den eviga racerbanan 2001.
136570-1255609.jpg

Nästa bil var en Mitsubishi Carisma Glx f. 1996
mitsubishi-carisma-mit_95_ca7_1.jpg

Den var dock kuperad/saknade dragkrok och byttes mot en Volvo S70 f. 1998.
Denna Volvo levde ett hårt liv och kom aldrig i närheten av en veterinär/serviceverkstad under de 6 år jag ägde den.
tyvärr var Volvon en törstig typ och ganska stor och klumpig (tänk fotbollshuligan).
Volvon råkade även ut för en misshandel när den stod parkerad på stan och inte störde någon, en yxa genom bagageluckan förtjänade den tydligen. Volvon, med körförbud och allt byttes med lite list in, mot en Mitsubishi Carisma, denna gången GDI f. 2004. Denna Carisma har jag än idag. Till min glädje mötte jag Volvon på vägen för ett litet tag sedan, jag som trodde den blivit skrotad av bilfirman.

Mina favoritraser är faktiskt ganska många, men inte helt oväntat är Mitsubishi en av dem.
Favoritenunderarten är Lancer Evolution VIII Tommi Mäkkinen Edition.

I mina drömmar äger jag någon gång en Bugatti Veyron. Hittade en begagnad för 24 mille så ni förstår att det kommer att förbli, just det, en dröm. Har även en barnslig fascination för små bilar och blir alldeles till mig i byxorna när jag ser en äldre Mini Cooper eller en äldre Fiat 500.
Givetvis ska det vara en Lancer evolution VI och inget annat.....

Min första bli var en brun Ford Taunus -68 ,
Ford_Taunus-15M_1967_Front-view.JPG

sen hade jag en Amazon Combi -57 som jag älskade :love. med den fräna delade bakluckan ..allt var original i den

volvo-amazon-combi_blue_0.jpg

idag har jag AudiA3 som jag gillar skarpt o när jag drog häst hade jag Subaru Outback

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka