Favoritbild 2011

RebeccaJoli

Trådstartare
Tänkte att eftersom både dressyr och hopp har en sådan här tråd borde minsann vi oxå ha det! Så posta din favoritbild (1st) och förklara varför just den är årets bästa bild! :)

Sv: Favoritbild 2011

Min absoluta favoritbild.... Dock ej ngt med fälttävlan att göra, men det är ju dit vi (ska) vill! :)

Haha! Jag tänkte starta en sån här tråd, men har liksom inte blivit av, kan ju inte härma hopp och dressyr fööör mkt;):angel:

Här är iaf min favorit!
_DSC0279.jpg

Det har inte blivit så många bilder under året, tyvärr. Denna är från en träning i våras. Vi har ju alltid haft problem med vattenhinder... Förra året vägrade vi ut oss i nästan alla starter, ibland kom vi inte ens i närheten. I år har det dock hänt saker! I alla starter har vi tagit oss ner i vattnet, även om det ibland har tagit lite längre tid än tillåtet:angel: 2:a halvan av säsongen har vi dessutom tagit oss runt alla starter och oftast felfria på vattnet.

Denna bilden tycker jag visar en glad och positiv häst som hoppar vatten hindret med gott förtroende!

Detta är nog den bilden, även om den inte är super rent fototekniskt osv. Men på den här bilden tycker jag att man ser hur mycket bättre hennes galopp har blivit i formen mot vad den har varit. Oavsett hur o-bra det går för övrigt på dressyrbanan så har galoppen blivit typ 150% bättre under 2011. Det har ju varit ett 'mellanår' för mig med just inga tävlingar alls pga skada, dåligt med tid och pengar så att vi har utvecklats ändå är rätt kul :)

297818_10150356958230948_789510947_9670458_5119330_n.jpg

Enda terrängträningen vi hann med.
Älskar att han tycker det är så kul och sen gör den vacka himlen det hela ännu bättre.

ft2012.jpg

Blev bara bilder från en terrängträning i år. Hoppade iofs inte terräng så himla många mer gånger heller så :p

Bilden är fotad av Nomina:
32535417.jpg

Jag tycker den speglar min hästs underbara personlighet :love:

Första terrängträningen för året lyckas han få skav av typ alla skydden (som han använt i 4 år innan utan problem) och vår inplanerade debut ställs in. Vid tillfället då kortet är taget har han dessutom fått ett insektsbett där nosgrimman brukar ligga och sadeln var precis stulen, en inplanerad startfälttävlan får stryka på foten (tror inte det varit ok att rida den barbacka :D).

Så här hoppar vi en liten bana motsvarande startfälttävlan hemma hos min tränare och detta var sista hindret där jag bokstavligt tala hade kramp från midjan och nedåt och klamrade mig fast så gott jag kunde :D

Det är en himla härlig känsla att sitta helt trygg på hans varma rygg och känna hur han lyssnar på minsta vink i alla lägen :love: Att det går lika bra att trimma dressyr hemma som att låta honom busgaloppera omkring i skogen i bara grimma utan att behöva oroa sig det minsta om han stannar eller inte visste jag redan. Men det var speciellt att få uppleva samma trygga känsla av lugn harmoni och samspel på en träning :love:

Ni är så fina! Hoppas ni får komma ut på någto tävlingsliknadne i år!

Jag hade aldrig kunnat rida min barbacka på terrängbanan:o Kanske när han var 4, men inte nu när han är stor och stark:eek:

Mina hästar får varsin eftersom de utvecklats duktigt båda två. Båda är dressyrbilder av den enkla anledningen att jag inte har några fina terrängbilder från året, och att utvecklingen för den lille har skett lavinartat i dressyren. Han har gått från att vara oridbar och ha gått ut från dressyren med så mycket som över 100 straff i fälttävlan till att vara placerad högt i regionala LA-klasser. Den stora har skolats in och hans bild är ifrån kvalitén i höstas där det fotograferades flitigast.

DSC_039411.jpg

DSC_0069.jpg

Pinsamt att inte ha en enda terrängbild, ska kolla igen men tror tyvärr inte att det finns vare sig hopp eller fälttävlansbilder :o

Ni är så fina! Hoppas ni får komma ut på någto tävlingsliknadne i år!

Jag hade aldrig kunnat rida min barbacka på terrängbanan:o Kanske när han var 4, men inte nu när han är stor och stark:eek:

Tack :D

Iår blir det nog knappast, lite annat i livet (läs: få ner hästkraken till rätt län!). Men gud vad jag längtar :D

Hemligheten för min del är nog att jag är mer en lat mys(ponny)människa än en tränings/tävlingsmänniska :angel: Prio ett för mig är alltid en lugn och snäll häst (= en häst som alltid stannar direkt, en häst som aldrig lyckas tappa en, en häst som aldrig distraheras av annat än matte mm), jag är liksom för feg för annat :o

Dock ryker helt klart andra grejer på foten, sådant man önskar om man tävlar tex (typ tryck, energi, egen motor, jävlar anamma osv :angel:). Finns ju en anledning till att mina tränare alltid tycker jag rider för försiktigt - jag vill ha en försiktig häst ju :love:

Barbackagrejen har alltid varit en "thing" sedan lilla hästen blev insutten barbacka. Han är aldrig longerad eller har aldrig fått/behövt bocka av sig, springa av sig eller behövt ridas fram igenom någon trots. Hela hans liv har liksom utgått ifrån att man lugnt och avslappnat knallar runt i skogen med matte och är väldigt rädd om henne så hon inte trillar av :) Det har han skött med den äran :love:

Blev tyvärr bara en start för oss pga skador. Men här är iaf min favoritbild, tycker den visar min härlige hästs obotliga optimism, han ÄLSKAR verkligen terrängen!

efrkdag2-528_183740392.jpg

Har en hel drös med bilder som är mina favoriter endast just för att de är de sista bilderna på hästen och mig. Det känns väldigt vemodigt att veta att jag aldrig mer får ge mig ut i terrängen på den underbara häst och kamrat som hon varit till mig under 11år :love:

20100828_5631.jpg

http://i77.photobucket.com/albums/j...962924281684_1500160523_2180512_6462567_n.jpg

47063_10150096997969852_536544851_7409844_6480885_n.jpg

tagarprubytoo.jpg

http://i77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/tagarpruby.jpg

http://i77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/20100828_0703.jpg

normal_abr_20100904_1453_c_7872_bibbled.jpg

I slutet av Maj förra året så fick hon en fraktur i ett bakben i Humlamadens hopprov hon blev opererad men tyvärr kom hon aldrig tillbaka till ridning igen. Nu är hon T-märkt och strosar omkring här hemma i hagen till synes helt ohalt. Betäckning väntar i år om allt klaffar

Jag kan inte välja, en är helt klart snyggast, en betyder mest...

1.
blogg11_138479705.jpg

Ja, jag grinar på bilden X)
Just gått i mål efter en ovanligt svår 100-klass på Irland med världens bästa 5-åring som jag utbildade själv under min tid där, adrenalinet sprutade och jag var så stolt. Världens bästa Rupert :love:

2.
bsta_137827415.jpg

Från sista 100-klassen vi red tillsammans <3

Du borde ha en från vattenhindret i Örebro med nån av hästarna som jag har skickat till dig :D

Du borde ha en från vattenhindret i Örebro med nån av hästarna som jag har skickat till dig :D

Just jäkla ja, de hittade jag nu när jag rotade lite bland mapparna... hade flera från den tävlingen där. Isåfall tar jag tillbaka och publicerar härmed årets bild!

Den är från sista *-iga för året där hästen äntligen förstod vad det handlade om och gick som en klocka på allt. Tyvärr red piloten fel väg i ett komplex och blev utesluten i efterhand. Men bättre känsla genom en terrängrunda har jag aldrig haft.

IMG_01502.jpg

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 723
Senast: Milosari
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Shaggy
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 429
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka