Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Som dressyrtant som satsar uppåt i hoppklasserna så är det väldigt kul det här med utrustningen - inte minst schabraken där en helt ny marknad öppnar sig!
Ganska simpelt kommer det från equline och har 8-kantiga rutor så finns det inget som ligger bättre, är snyggare eller håller bättre. Finns både lite mer roliga varianter som de byter ut varje säsong och sedan klassiker (med eller utan bling är upp till en själv). I mina ögon är det crème de la crème of schabrak.
Jag gillar Spooks, Mias och Equiline bäst. Har flera fina från Christina Sport, Anna Scarpati och Schockemöhle också men är faktiskt lite besviken på hur de ser ut efter några tvättar.
Equiline, Back on Track, Mias RS. Även Eskadron har tunna, billiga schabrak med grym passform och kvalitet. Gillar överlag inte de tjocka klumpiga schabraken som många andra har förkärlek till
Mina favoriter är Equiline -helt klart!
Sedan kommer nog Anna Scarpati, Christina Sports. Har även ett gammalt från Scapa Sports som hållt form och färg otroligt bra genom åren. Equipe gillar jag också, men de finns inte i så många roliga färger...
Varför ska det vara så förbaskat dyrt??
Håller med om att Equiline är klart bäst och det står ett på önskelistan. Mitt tävlingsschabrak nu är ett i marinblått och creme från Anna Scarpati.
Föredrar också Equiline i diverse färger. Eskadrons tycker jag är så ruskigt stora och för framskurna för mina sadlar. Köpte ett Christina Sport att ha som tävlingsschabrak men blev ganska besviken. Tycker det ser sladdrigt och billigt ut, dålig passform på nåt sätt så det blir inte fler sådana för mig.
Jag använder mest Cristina Sport och Anna Scarpati men har även lite Schockemöhle champion som jag tycker är fina. Avskyr Mias för dom är så hårda i tyget att min ena får skav av dem. Mina CS och AS är "egendesignade" och i alla möjliga färger. Klassiska färger, skrikiga färger och vissa med bling osv.
Hundavel & Ras
Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
Hästmänniskan Ja, alltså nån nytta har man ju av all tid man hade i sadeln som ung. Jag tror det går snabbare att komma tillbaka till okej nivå än det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.