fattar inte?

Pippi73

Trådstartare
Jag förstår inte? Hade det inte varit bättre att låta avliva kaninen om man inte vill ha den kvar och inte blir av med den på annat sätt? Neee, tydligen så är det bättre att släppa ut honom på en stor parkeringsplats utanför ett köpcentrum:mad:
Han hade tur och blev upplockad. Nu bor han hos oss, kallas för Pelle och blir lika bortskämd som resten av djuren:p
Pelle.jpg

2010-09-25101913.jpg

Sv: fattar inte?

Men herregud! :eek: :eek: tur att det finns människor med hjärtat på rätt plats iallafall!

Finns ju alltid folk till allt, tyvärr. :(

(Ni är säkra på att han inte rymt/ blivit utsläppt från sin bur av småvandaler? Antar att ni kollat med polisen så det inte är nån som efterlyser honom?)

Det händer tyvärr hela tiden om o om igen. Har själv en hittekanin som släpptes av utanför stallet mitt i smällkalla vintern! Antar att de tänkte att det finns lite djurvänner i stallet :crazy: Krävdes i alla fall inte jättemycket övertalning av mannen innan han fick flytta in hemma hos oss!

Ett halvår senare fick jag erbjudande av en djuraffärägare om att ta två till som blivit hittade mitt på Linnéplatsen :eek: i gbg, fullt av bilar, spårvagnar o bussar kors och tvärs. Tyvärr hade jag verkligen ingen plats för dessa så jag vet inte hur det gick för dem.

Det sorgliga är att alla kaninerna var runt året gamla (min är öronmärkt så när jag pratade med uppfödaren fick jag veta att han var 10 mån när han hittades). Det får ju mig att tro att ungarna tröttnat när kaninen inte längre var en söt liten unge.

Jag vill också tillägga att ägaren eftersöktes länge o väl men efter två mån letande hade ingen hört av sig och stallet behövde boxen så då flyttade han in till oss och det har jag aldrig ångrat!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar