E
Embla_fixa
jag och min kompis har varsit kallblod sen står det 4andra hästar i det stallet .. dom lägger på hästarna regn täcke sent på våren och på sommaren för att det kan börja "regna" dom orkar inte borsta bort leran ifall deras hästar skulle rulla sig,. härom dagen hade jag morgon fodring och det står på tavlan att hästarna vill ha täcke om det regnar. så jag släppte ut hästarna utan täcken sen kommer en av ägarna vid lunch och ger mej värsta utskällnigen för att hästarna inte hade täcke på sig. så jag började förklara varför jag inte hade lagt på dom något täcke. och så säger ägaren att dom inte vill att deras hästar ska bli sjuk så däför måste dom ha på sej täck fast det är sol och plus grader . jag säger bara djurplågeri! hästarna kan inte tycka att det är skönta att stå i gasande sol med ett isolerande täcke på sig! har jag fel? min kompis och jag låter våra hästar gå utan regntäcke på våren, sommaren, och början av hösten när det regnar. vi lägger inte på två vinter täcken på vintern häller. utan kör utan ifall det inte är snöstorm ute eller hårdblåst. är det vi som är konstiga och taskiga? skulle bli glad av andras åsikter kram linda