Fått operations tid...

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cizzi

Ja idag kom det en kuvert från Karolinska i Uppsala :crazy:

Har nu fått tid för en första gom operation för Wilma :crazy: :bump: blandade känslor, både jätte bra och så nerövst.

Den 15/3 ska hon läggas in och sen den 16/3 blir det operation.

Är det någon här som har barn som är opererade för gomspalt???

Annars så fyller hon 1-år imorgon :love: :love:
 
Sv: Fått operations tid...

min mamma blev opererad för det när hon var bebis.hon var född utan,idag ser det helt normalt ut och hon har aldrig haft ngra problem med det. och detta var ju ändå 48 år sedan:)
 
Sv: Fått operations tid...

mitt ex blev operaerad och allt har gått bra för honom han är 30 i dag och hade en allvarlig gomspatt..
och tekniken och vetenskapen går ju framåt..
 
Sv: Fått operations tid...

nej, men min man är född med läppspalt och opererades en massa som barn
 
Sv: Fått operations tid...

Hejsan!
Förstår om du är både glad och nervös....jag har två småpojkar en på 5år och en på 3år.han som är 3 har opererats ett par gånger..:eek: så jag vet precis vad du går igenom!han har opererats för sammanväxta fingrar mm.
Ska du åka själv eller ska hennes pappa med?ett tips är att ha nån med.Det kan vara skönt att ha nån med sig under operationen.Nån att prata med och slippa sitta med sina funderingar och oro själv.
Annars så kan jag bara säga lycka till:)
Tänk på att hon är i goda händer!
 
Sv: Fått operations tid...

Jag kan förstå att det är blandade känslor
men en liten tröst är att idag är läkare och
sjukhuspersonal otroligt duktiga.

Håller tummarna för lilltjejen.

Och ge henne en stooor grattiskram från
mig och Freddy
 
Sv: Fått operations tid...

Min dotter opererades när hon var sju månader för gomspalt i den "mjuka" gommen. Jag kommer alltid att komma ihåg hur annorlunda hennes röst lät då hon kom upp från operationen igen. Hålet var ju slutet och luften fick hitta nya vägar.

Tio år senare kan jag väl bara konstatera att allt gått jättebra. Inga större problem alls. Hon har gått på återkommande kontroller med det speciella team som jobbar med dessa barn.
Är hon riktigt trött blir hon lite nasal i rösten. Det är det enda. Inga hörselproblem el öroninflammationer.

Jag kommer dock ihåg hur stort och jobbigt det kändes när man var mitt uppe i det. När maten kom upp igenom näsan och man skulle hålla på och skölja rent. Och hur ledsen jag blev över att inte kunna amma. Med den amningshysteri som fanns/finns så trodde man ju knappt att barnet skulle överleva utan den superviktiga bröstmjölken. Hon lever ännu (!) och idag känns det hela som en parantes. Man glömmer bort det struliga och kommer mest ihåg det roliga. Det gäller väl för det mesta här i livet tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 714
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 573
Senast: Lhas
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 833
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 116
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp