Fästingsäsongen närmar sig med stormsteg!!!

Houdinie

Trådstartare
Och nu undrar jag:
  • Har ni fästinghalsband till era katter?
  • Vilken sort / märke?
  • Rekommenderar ni någon annan lösning?
  • Var kan man köpa fästinghalsband el. annat hjälpmedel?
Jag är i AKUT behov av hjälp, tips och råd eftersom jag bor i 'fästingstuna', har kattlucka i altandörren och minst fem rådjur som extremt nära grannar!

använder frontline spot on på mina katter.
en vätska som man droppar på huden mellan skulderbladen på katten.

köpt på apoteket

Är det den med vitlök i?

Jag har redan haft två (på mig själv) i år från Smålandsskogarna i påskas! :crazy: :crazy: :crazy:

När de väl har satt sig så rekommenderar jag apotekets fästingborttagare. Finns inget enklare sätt att få av dem (men det vet ni kanske redan?).

Nej ingen vitlök, utan gift. Här nackdroppas det både på kattor, hundar och hästar mot fästingar.

Jag har använt det till våra 3 kattor sen det började säljas och är jättenöjd. Har inte fått några biverkningar på huden och då har de ändå droppats var 4:e vecka från april till november. Lång fästingsäsong här i Skåne. Inget kul med fästingar på kissarna över huvudtaget och i synnerhet inte när de ligger i min säng ;)

Jag har alltid varit lite skeptisk till detta "gift"
Men efter förra årets fästinginvasion / där vi tog 5-10 fästingar / dag på katten) så beslutade jag att prova.
Jag är klart imonerad. Det är nu ca 1 vecka sen jag behandlade och inte en fästing har han fått.
Innan behandling tog jag 2-3 om dan.

Liknande trådar

Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
27 235
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 582
Senast: Shenzi
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 174
Senast: kebabbert
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 476
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur