fästingmedel/halsband?

R

raven_82

är det någon som har ett bar tips på hur jag slipper få så mycket fästingar på mina katter? Bor ute i skogen och det är ett väldigt fästingrikt område och katterna kommer in med hur mycket fästingar som helst :crazy: båda katterna har nu örthalsband och det funkade jätte bra förra sommaren men inte nu.tror jag plockade närmare 10 fästingar på ena katten idag. frontline har jag oxå provat det funkar inte heller. är det nån som har något bra tips, tycker synd om mina katter.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: fästingmedel/halsband?

det har jag oxå provat funkade inte alls på mina..:crazy:

mina har något sånt där örthalsband, minns dock varken namn eller märke.
tänkte bara fråga en sak för säkerhets skull: du använder väl inte samma örthalsband som förra året? :angel:

nej naturligtvis är det nya halsband dom har nu :D. köpte ett annat märke i år, ska ta och köpa det jag använde förra året och se om det funkar bättre.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 416
Hundhälsa Har insett att fästingarna är i allra högsta grad aktiva trots att det är höst nu... Vår 13 veckors valp har flera krypande på sig efter...
Svar
14
· Visningar
1 550
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Jag insåg att sommaren är på ingång och därmed kommer våra vänner fästingarna snart att göra sig påminda. Jag kommer vara...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 068
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter