Fästinghuvudet

S

_Sparris__

Jag tror inte att det kan vara så jätte farligt om det skulle bli kvar i hunden, har fått för mig att det torkar och ramlar bort så småningom. Eller är jag helt ute och cyklar?

Sv: Fästinghuvudet

Jo, fästinghuvudet stöts, för det mesta, bort av sig självt.

Vad jag vet så kan ju inte fästingen suga mer blod iaf eftersom kroppen (uppsamlingen) är borta.
Däremot kan en smittad fästing få bättre chans att sprida det vidare.

Åker inte huvet med när jag plockar en fästing så tar jag alltid det separat.

då har jag en fråga... hur få¨r du tag på fästinghuvudet? Några knep? Jag lyckas inte med det så ofta :S

Ja har hört att det är väldigt viktigt att få me huvudet :crazy: så nu för tiden ska man ju inte vrida utan dra rakt ut för att få me huvudet.

Ja de hörde jag oxå nyligen, men det tror jag inte ett dugg på. Borde vara omöjligt. Och än har det inte vuxit ut någon ny fästing från fästinghuvudet som suttit kvar på hunden i ca 1 vecka nu.

Den som påstår sådana idiotier borde med tvång förpassas tillbaka till grundskolan.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur