Fästinghalsband

Sv: Fästinghalsband

Finns i djuraffären. Där köpte jag mitt!

Vi hade sådana på mammas hundar/katt förra sommaren. Funkade bra, inga fästingar. Två halsband räckte till tre hundar och en katt :idea: Ville inte ha något med "riktiga" kemikaliker på dem då de leker mkt med varandra och iså fall skulla få i sig giftet. En av hundarna fick dock avnött päls under - inte så kul på långhårig utställningsvovve... Men hon har extremt mjuk päls.

Tror att det kommer att bli sånna i år igen.

Jag har haft sån't halsband på min hund men efter några dagar fick jag plocka en fästing på honom så det får bli droppar i stället. Usch hatar fästingar :mad: :mad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag använder inte det själv och undrar därför hur ni som gör det hanterar halsbanden. Det jag tänker på är hur ni tar i hunden, sätter...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Lattematte
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 215
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 044
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Har alltid haft fästinghalsband på hunden och det har funkat bra, plockat några fästingar per säsong och men inte mer. För 2 veckor...
2
Svar
26
· Visningar
4 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V