Fästingar som släppt och sen????????????

Z

Zita

Om man hittar en fästing som sugit klart, ramlat av och som ligger på golvet. Om den får vara kvar vad händer då? De är ju stora som ärtor och innehåller mycket blod. Kan de krypa iväg och lägga nya kryp i något skrymsle? Eller dör dom??? Får panik bara jag ser dom.
Älskar djur, men INTE småkryp. Är det nån som vet är jag tacksam för svar.:confused:

Sv: Fästingar som släppt och sen????????????

Fy attan va´äckligt. Får ännu mer panik............

spola ner
bränn på plattan
dränk i såpa
(koka?)

aja gör dig av med dem :crazy:

mina hundar försöker alltid äta upp sina :eek:

spola ner
bränn på plattan
dränk i såpa
(koka?)

aja gör dig av med dem :crazy:

mina hundar försöker alltid äta upp sina :eek:

det enda som dödar dom krypen är väl att tända på dem?? det sa iafl min vet om fästingarna i stallet. att man ska ta dem i benen och elda på dem med tändare/eller hä dom på plattan som du sa, tills det smäller. då är dom sprängda å kan ej föra sjukdomar vidare eller föröka sig. dom verkar överleva allt utom det.

Men vad ofräscht att ha fästingblod på plattan..:eek:..hua..

det vore väl ganska meningslöst om dom hade som enda livsuppgift att suga blod och sen trilla av och dö direkt.. :rofl:

blodsugandet är ju för att dom ska kunna nära sina ungar ;)

och spola ner ska man inte göra, dom överlever..
och att "ta dom i benen och bränna" ja, det är ju inte så mycket till ben dom har faktiskt.. jag föredrar att lägga dom i en askkopp och elda med tändaren..

Hamnar troligen i dammsugaren,och där tror jag det är ett eventuellt liv i celibat som gäller...:rofl:

uäääk :crazy::crazy:

Jag får paniik av kryp så jag kan verkligen inte elda upp dom :crazy:

att man ska ta dem i benen och elda på dem med tändare/eller hä dom på plattan som du sa, tills det smäller.

Waah! Jag dööör.. Totally grose! :eek: Vad glad jag är att jag flyttat från Västkusten igen.. Här är det ytterst sällan man råkar ut för dem. Thank God..

kl
KILL THEM! KILL, KILL! Fästingar är fan det äckligaste som finns och de har ingen som helst funktion (utom att sprida sjukdomar).
Det bästa (och roligaste) är att elda upp dem. "They make funny little popping sounds when they die"...

Dom dör om man klämmer sönder dom - så smash mellan sten eller annan hård yta

Verkligen. Fast jag har hört avv man kan utvinna någon typ av pencillin eller dylikt ur dem?

När jag bodde på västkusten plockade en utav grannarna där nere 127 fästingar från sin dvärgvädur. På en och samma gång. Då hade den bott ute i ca en vecka. Jag är så glaaad över att jag flyttat norrut igen. :crazy:

de har ingen som helst funktion (utom att sprida sjukdomar).
Fel, man har börjat undersöka fästingars saliv i medicinskt syfte mot hösnuva, astma och liknande eftersom deras saliv innehåller en massa kemikalier som dämpar kroppen immunorespons (så att de ska kunna sitta kvar obemärkta). Detta kan förhoppningsvis användas i medicin i framtiden.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: zuli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka