Färsk basilika i gryta

nidron

Trådstartare
Kan man slänga ned färsk basilika i en gryta/soppa som ska puttra ett tag, eller kommer det bli...konstigt? :D
Gör ett storkok, så rätten kommer värmas upp på nytt i micro vid senare tillfälle :)
 
Sv: Färsk basilika i gryta

Värsta som kan hända är nog att den helt tappar smaken.
Har för mig att basilika inte ska koka för länge (mer än nån minut) om man vill behålla smaken. Men om du slänger i den precis innan det är klart så måste det ju gå bra? Det har jag gjort iaf å det har ju smakat bra.
Tror inte den tappar smak på samma sätt i mikron men det är jag inte säker på förstås..
 
Sv: Färsk basilika i gryta

Färsk basilika blir som grönt slemsnor om den får koka :p Använd torkad för smaken i grytan och lägg lite färskt ovanpå direkt före servering.
 

Liknande trådar

Hemmet Läste en tråd på Facebook om någon som köpt en grillpanna på Erikshjälpen, rengjort, oljat in och fått jättefin. Nu var det inte...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 736
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 762
Senast: L(i)FE
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp