Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
" Jag mår faktiskt inte heller bra!" "Ingen bryr sig om att JAG vill åka hem"
20 min senare:
"Jag ska kämpa, jag ska inte åka hem, jag ska kämpa mig tillbaka till farmen"
Eh... det svänger fort.
Har tänkt samma sak, är man där lär man ju tänkt igenom det men blir kanske en chock för många, tidiga morgnar, arbete och lite mat...Men jag kan också tycka, har man valt att åka dit och fått chansen, varför åka hem nästan direkt, löjligt.
@Kaki är du säker på att det inte kan vara en stut?
@Kaki är du säker på att det inte kan vara en stut?
Jag förstod inte riktigt varför de skulle börja jaga runt på korna, hade inte det enklaste varit att skaka med en hink foder och kanske sätta grimma på en ko och gå mot hagen? De stod ju still från början... Och Daniel som upptäckte att korna var lösa struntade alltså i korna och ställde sig och malde mjöl istället när alla försökte få in korna? Eller vad menade Ylva med att han skulle ta ett ris och komma ut till de andra?Btw alltså när Ylva piskade korna med björkris när de hade rymt för att de skulle FORTSÄTTA gå rakt fram på vägen.  Hahaha vad trodde hon skulle hända
En bekant har sålt får till produktionen ett år, det är rätt bra uppsikt på djuren även om det inte syns på tv. Hästarna verkar inte behöva slita direkt, jag förstår inte riktigt ens vad de ska ha hästarna till för att vara helt ärlig...Jag funderar alltid på vart alla djuren kommer ifrån, vem skulle vilja låna/ hyra ut sin häst, katt etc till vilt främmande människor som kanske inte har den blekaste aning om hur djur ska skötas?
såg inte igår och vet inget mer om farmens nötkreatur mer än de 3 som lastades av vagnen*
men varför envisas de med att ha grimmor och halsringar på torpar korna? Jag tycker det är onödigt.
Dessutom borde farmarna få jerseykor eller fjällkor eftersom de har fetare mjölk nu när alla dör av hungersnöd, eller har de slutat med det?
Jag och dottern satt bara och gapade när de skulle "valla" korna rätt, jaja men Amanda hade åtminstone lite koll men då fick hon skällJag förstod inte riktigt varför de skulle börja jaga runt på korna, hade inte det enklaste varit att skaka med en hink foder och kanske sätta grimma på en ko och gå mot hagen? De stod ju still från början... Och Daniel som upptäckte att korna var lösa struntade alltså i korna och ställde sig och malde mjöl istället när alla försökte få in korna? Eller vad menade Ylva med att han skulle ta ett ris och komma ut till de andra?
Ser bra ut i TV. Och så selar de på dem en gång per säsong så har de "jobbat" med hästarnaEn bekant har sålt får till produktionen ett år, det är rätt bra uppsikt på djuren även om det inte syns på tv. Hästarna verkar inte behöva slita direkt, jag förstår inte riktigt ens vad de ska ha hästarna till för att vara helt ärlig...