Gammeln

Trådstartare
Vilken eller vilka färger matchar lila och svagt rödaktigt silver. Jag är så dålig på färger :(

Vilken stil vill du ha :)? Och vad är det du ska färglägga? Det finns många sätt att matcha lila, jag är förvisso partisk (min favoritfärg är en djup mörklila) men jag tycker att det fungerar till i princip allt.

Vilken stil vill du ha :)? Och vad är det du ska färglägga? Det finns många sätt att matcha lila, jag är förvisso partisk (min favoritfärg är en djup mörklila) men jag tycker att det fungerar till i princip allt.
Jag vill ha en bård som matchar färgerna. Hur själva mönstret ser ut på bården spelar inte så stor roll viktigast att den matchar de båda färgerna färgerna

Jag har snoat in pa gratt. Gratt ar snyggt. Jag har just malat ett bord och stolar i gratt och funderar pa att mala ett badrum i gratt. :D Gratt passar sarskilt bra till lila. :D

Så här ser den ut dock har jag inte det gröna bladet. Själva mönstret är i glitterkorn precis som på ett julkort :love:. Mot den väggen står en underbar dubbelsängen. Resterande 3 väggar är i enfärgad omönstrad silver som skimmrar svagt svagt rött när dagsljuset faller på. Annars uppfattas väggarna som ren silverfärg utan dagsljus

images

Är den här bården för "skrikig" eller funkar den. Det är mycket guld i :love:. 2,5cm bred

3106_1.jpg

Jag har snoat in pa gratt. Gratt ar snyggt. Jag har just malat ett bord och stolar i gratt och funderar pa att mala ett badrum i gratt. :D Gratt passar sarskilt bra till lila. :D
Grått kan nog funka mot lila men mot silver så flyter det väl ihop gissar jag och ögonen faller då bara mot det lila

Gillar man bård, ska man naturligtvis ha det men personligen skulle jag annars också säga skippa bården. Varför inte matcha med ett gäng tomma ramar i olika storlekar och modeller? Häng dom i grupp och blanda olika metaller så plockar du upp det glittriga, silvriga och metalliska som redan finns.:):up:

Jag säger också skippa bården, det är en fin tapet i sig självt som inte kommer göra sig bra med bård.

Matcha med kalla färger: Grått, vitt, svart, mörkblått, lila i kalla nyanser, silver. Eventuellt någon ljuslykta/detalj i vinrött, om du vill plocka upp det röda. Men bara som detaljfärg.

Grejen med bården är ju att fasa ut tapetvåderna mot taket eftersom vissa våder inte är riktigt rakt avskurna. Är det då bättre att med vit takfärg "måla ner taket 1-2cm" på tapeten

Åh... ja då kanske du måste ha en bård då :P.

Jag hade letat efter mycket smal en som är så nära det silvriga mönstret som möjligt. Dvs i silver, eller i grått.

Liknande trådar

Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 450
Senast: Lyan
·
Mat Jag ska ha en minifest hemma med ett färgtema för att fira en milstolpe inom mitt författande. Inget stort för världen, men för mig som...
2
Svar
32
· Visningar
1 260
Senast: Lingon
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Hemmet Jag beställde tyg till nya köksgardiner. Det smalrandiga. I samma serie fanns flera olika, så jag tänkte man kunde ha lite annat på...
Svar
19
· Visningar
455
Senast: tictacs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix