Lila och gul tårta

Dekorera med önskade färger genom blommor, tillför ju inte mycket med smak till tårtan, man vill ju även att den "smakar" gult och lila... om man då inte är som Holywood fruarna typ Anka, och Gunilla som enbart bryr sig om det ytliga.
Hur smakar gult och hur smakar blått? Gillar man citron eller blåbär så kan man ju ha det (också). (Och violer smakar i alla fall lite). Men konstgjort färgad grädde eller sockerkaksbottnar tycker jag nästan är oaptitligt.
 
Hur smakar gult och hur smakar blått? Gillar man citron eller blåbär så kan man ju ha det (också). (Och violer smakar i alla fall lite). Men konstgjort färgad grädde eller sockerkaksbottnar tycker jag nästan är oaptitligt.

Det får mig att tänka på ett barnkalas jag var på när jag var liten. Maten som serverades var potatismos och korv. Moset serverades i två stora grytor och var färgat med grön resp. röd karamellfärg. Behöver jag säga att den röda tog slut först?
 
Ellerhur! :)

Jag tänkte det! Eventuellt servera det i ett glas med kakan i botten eller om man kan ha sockerkaka med bären i som botten och lägga moussen på? :)
 
Jag har gjort "citronkladdkaka med blåbärsmousse" några gånger. Jättegod och har precis önskad färgkombination, jag bakade den till påsk senast just för färgerna. Googla så kommer receptet och bild upp, det är från Camilla Hamid sida.
 
va? Jag köpte flytande honung häromdagen. Det finns äkta flytande honung som inte innehåller sockerlag. Problemet är att efter 14 dagar 3 vecor så har den stelnat men då kokar man upp den igen. Och ja jag vet att det är äkta honung.

@Twihard ägg från höns som går ute och äter gräs ger riktigt gul gula som ger riktigt gul tårtbotten. Jag har fått frågan om varför man har saffran på sommaren. Det har bara varit hönor som ätit gräs och mask.

Här är en pannkakssmet gjord på egna ägg, riktigt riktigt gul! 🟡
 

Bifogade filer

  • IMG_5051.webp
    IMG_5051.webp
    49,9 KB · Visningar: 14

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp