Färghjälp vardagsrum!

Lamborghini

Trådstartare
Har precis fått nycklarna till våran nya lägenhet, behöver tips på hur ni skulle välja tyger och färger till fönster/kuddar/mattor till detta rum:

vrum_25188294.jpg

vrum2_25188300.jpg

vrum4_25188307.jpg

Soffa:
arlanda2a_divan_stor_25286218.gif

Soffbord:
moa_9634_1a.jpg

TV-möbeln:
moa_1034611_a_25286357.jpg

Fick inte till så bra bilder på vardagsrummet men det är ganska stort, 21 kvm och ljust om man inte ser det på bilderna. Tapeterna ser ut såhär (inte jordens vackraste... ): Bild tapeter v-rum (obs VITA, dålig bild)

Sv: Färghjälp vardagsrum!

Det första jag kom att tänka på är gröna nyanser. Kanske lite mot turkos/blått också. Men typ gröna gardiner i olika nyanser (sådär i "lager" eller va det nu heter). En mönstrad grön matta (med mönster i turkos kanske?) Soffkuddarna i samma nyanser typ. Och några värmeljusglas i grönton på soffbordet.

Grönt/turskost/blått-skalan tycker jag passar in typ överallt och är lugn, mysig och vacker :)

Tunna tyger till gardinerna så att ljuset kan lysa igenom. Jättefint med så stora fönster! :)

Det första jag skulle göra är att byta ut den träfärgade golvlisten... För visst är det en sådan? Bor ihop med en golvläggare så jag är väl lite skadad antar jag.
Vi har precis gjort om vårat vardagsrum och det går i svart och silver och mörklila. Jag är jättenöjd. Vita väggar, svart soffa, svarta tunna gardiner, svart lurvig matta och svarta dukar. Silverljusstakar med lila ljus och mörkt lila kuddar.

Men din soffa är ju vit... Fast mörklila är ju alltid snyggt ;)

Det första jag skulle göra är att byta ut den träfärgade golvlisten... För visst är det en sådan? Bor ihop med en golvläggare så jag är väl lite skadad antar jag.
Vi har precis gjort om vårat vardagsrum och det går i svart och silver och mörklila. Jag är jättenöjd. Vita väggar, svart soffa, svarta tunna gardiner, svart lurvig matta och svarta dukar. Silverljusstakar med lila ljus och mörkt lila kuddar.

Men din soffa är ju vit... Fast mörklila är ju alltid snyggt ;)

Låter dösnyggt! Soffan är beige - bilden är lite tokig :)

Lisa: Ska jag absolut kika på!

Håller med... såna där pizzabagarvalv förstör vilken snygg inredning som helst ;)

TS: Jag skulle satsa på satsa på enkla, rena färger. Vitt, svart eller grått på väggarna och sen accentuera med färg på filtar, kuddar, gardiner, tavlor mm. efter säsong och humör!

Gärna samma tema genom hela lägenhet. Finns inget snyggare än ett hem med en tydlig röd tråd med smakfull inredning!

Vita trälister är ett måste i mitt hem!

Sen skulle jag också satsa på ett snyggt elementskydd. Köp ett färdigt eller bygg ett eget.

Lycka till med nya lyan!

Till det där diskreta neutrala passar i princip vilka färger som helst. Vilka färger tycker ni om? Det är ju ni som ska bo där.

Har ni någon iögonfallande konst? I så fall kan man t ex ta upp någon/några av färgerna i den i textilier m m.

Jag skulle gå loss på lila och cerise och creme, beige... silver.... eller guld.... a la indiska...... en stor ryamatta också och så en tavelvägg med bilder ni gillar (snart har ni ju småtting att ta massa foton på)

Vi har i alla fall tapetserat om ett rum klart :D

Före: (svårt o få till färgen från annonsbilderna men kolla sista bilden för färg)
kk_25284574.jpg
kk2_25284577.jpg
kok2_25284285.jpg

Efter:
dscn0405_25461806.jpg
dscn0399_25461506.jpg

Svar till alla:
Jättekul med alla tips :) Vi har ingen "konst" utan min farfar är fotograf så det kommer mest bli lite personliga motiv på väggarna. Som filiduttan sa bilder på sånt vi gillar.
Dessutom kommer tapeterna i vardagsrummet få vara vita :) I Sovrummet håller vi på att tapetsera, fondvägg o grejer.. Visar sen!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag sliter mitt hår! Vi har ett rum som vi tänker att vi vill ha lite som ett tv-rum i anslutning till kök/vardagsrum. Men jag får fasen...
Svar
13
· Visningar
725
Senast: Guldaskig
·
Hemmet Lite tokig rubrik, men så fick det bli! :rofl: Vardagsrummet i lägenheten vi köpt känns lite svårmöblerat, och det stora kruxet är var...
Svar
13
· Visningar
4 293
Senast: Pilot
·
Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 272
Senast: Singoalla
·
Hemmet Igår var jag och sambon och mätte nya lägenheten vi köpt, tyvärr blev jag lite besviken. Vardagsrummet var mycket mindre än vad jag...
2
Svar
30
· Visningar
7 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka