Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Coolt!
Så om man korsar en hingst och ett sto med flax så får man ett flaxfölis!
Vad händer om man blandar in gulanlag i det?
Är det 50/50 att flaxgenen nedärvs, så som med gulanlaget?
Jag har ingen aning, det är ju bara att kolla vilken hingst som är far om du hittar en avkomma med ljus man o svans.Vilka hbl-hingstar har vi idag som bär på flax då? Vilka äldre hingstar har haft det (mao vilka döttrar kan bära på anlaget)?
Själv skulle jag tycka att det var jordens flax om jag fick en flax-unge!
En häst som HAR ljus man och svans nedärver alltid en flaxgen.Är det 50/50 att flaxgenen nedärvs, så som med gulanlaget?
Jag som är superduperdålig på färggenetik får fråga,
Om jag tex betäcker mitt fuxsto med flaxanlag med tex Ravell (har väl gulanlag?), hur stor är då chansen att det kommer ut en isabell ?
För att förtydliga så är mitt sto fuxfärgad med ljus man & svans.
Vilka hbl-hingstar har vi idag som bär på flax då? Vilka äldre hingstar har haft det (mao vilka döttrar kan bära på anlaget)?
Själv skulle jag tycka att det var jordens flax om jag fick en flax-unge!
Jag som är superduperdålig på färggenetik får fråga,
Om jag tex betäcker mitt fuxsto med flaxanlag med tex Ravell (har väl gulanlag?), hur stor är då chansen att det kommer ut en isabell ?
För att förtydliga så är mitt sto fuxfärgad med ljus man & svans.
blandar man in ett gulanlag så blir det en isabell
Det var pga ameos inlägg ovan som jag trodde det, jag kanske missförstod men det lät som flaxfux + gulanlag = isabell
Men nu fick jag klarhet !
Tack
Jag har sett hästar med Ceylon i stammen som haft flax-svans men manen har inte varit det. Har själv fött upp en Feliciano - Ceylon som har det medan manen är svart.