Färgat schabrak på tävling

Shaklima

Trådstartare
Hur är det egntligen med färgat schabrak på tävlig? När jag tävlda ponny hade jag alltid grått schabrak och grå kavaj (lokal nivå)

Nu ska jag starta stora hästen lokalt och senare regionalt, får man då ha färgat schabrak eller måsten man ha ett jättetråkigt vitt??
:bow:
(Vi snackar dressyr nu alltså)

Senast ändrad:
Sv: Färgat schabrak på tävling

Man får ha valfri färg på schabrak, kavaj, stövlar, ridbyxor, handskar you name it - på alla nivåer, iaf på svenska tävlingar.

coolt, jag blev lite osäker när min kompis mamma undrade om man verkligen fick ha färgat schabrak. så det var bäst att kolla lixom :)

Man får ha valfri färg på schabrak, kavaj, stövlar, ridbyxor, handskar you name it - på alla nivåer, iaf på svenska tävlingar.

Men plastrongen har jag för mig måste vara vit? Ett tag sen jag läste i TR men fastnade särskilt för det pga att jag såg ett ekipage som hade shabrak, handskar, skjorta o byxor i vanilj, men plastrongen i vitt.

Du måste ha vitt i halsen, ja. Jag hade en skjorta förut som var naturvit och den fick jag inte ha utan vit plastrong till.

Liknande trådar

Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 415
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 461
Senast: Nevermind
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Dressyr Hej alla! Tänkte starta en tråd om bohuscupen 2017 för de som tävlar dressyr på storhäst. I år ska min lilla klubb fått ihop totalt 2...
Svar
0
· Visningar
923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?