Färga läder!!

M

mizz_perfect

Är det någon här som vet hur man kan färga läder? Antingen skavd färg eller från brunt till svart. Mitt bruna träns :love: passar inte bra på min häst i fägen. Går det att färga lädret till svart utan att tränset förstörs??

Narvsvärta är svart läder/skinn-färg. Det har jag använt när jag har bättrat på skavd färg på min sadel, men jag är inte säker på om det blir snyggt att färga ett helt träns. Antingen blir det jättebra eller så kan det kanske bli flammigt eller konstig färg...

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 115
Senast: Reshästen
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
640
Senast: WildHorse
·
Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: caballus
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund