färga håret

beautyy

Trådstartare
tänkte bara att jag ska höra med er kunniga...

hur har de gått för er som färgat håret efter att ni fått barn? då menar jag typ sådär några månader efter..
jag tänkte mest på hormoner osv, för jag har bekanta som försökt sig på o färga hår efter att dom fått barn men de blir inte riktigt som dom tänkt sig, allt ifrån orange till grönt osv pga hormonerna...

är de så , eller är de bara så att dom misslyckats med färgningen? ;)

vi ska snart ha dop för våran lilla o jag känner att jag är i stort behov av att klippa mig iaf, men skulle också vilja färga håret.. så man ser lite anständig ut, fast jag tänker mig mer åt de mörka hållet..

usch luddigt de blev, men de jag undrar mest är kan hormonerna påverka så pass att de kan bli helt fel när man färgat håret oavsett om man vill ha de blondt eller mörkt?
kan tillägga att de är 4 ½ mån sen jag fick barn..
 
Sv: färga håret

Det ska inte vara någon fara att färga håret, i alla fall inte om man färgar direkt på håret. Bleker man innan däremot skulle det möjligen kunna bi lite skumma kemiska reaktioner, men enligt min frisör är det riskfritt att färga under och efter graviditet. Men kanske är det annorlunda att färga hos frisör eller om man gör det själv hemma?
 
Sv: färga håret

Har färgat håret massor under graviditeten och efteråt. Både hos frisör och hemma. Hos frisören har det blivit jättebra och när jag köpt toning från henne har de blivit bra. Sist så var min färg slut så jag köpte en färg på ica, och de resultatet vart inte alls lika bra, de blev ju rätt färg men den tvättades ur jättesnabbt och hade inte samma glans som hennes. Alltså färgens "fel" inte rätt för mitt hår.

Jag är blond naturligt och kör rött/lila i mitt hår.
 
Sv: färga håret

Det jag märkt på mina kunder som fått barn och bleker eller ljusfärgar håret är att de lättare blir gula så man får blanda färgen annorlunda än innan. Mörkare ska inte vara några problem. Men gå gärna till en frisör som säljer intensivtoningar så får du hjälp att välja rätt nyans och de berättar vad du ska tänka på med din ev utväxt, slitna toppar och sådant som kan göra att reslutatet inte blir som du tänkt.
Lycka till!
 
Sv: färga håret

:crazy:

Precis som mitt hår då..

Blev kycklinggul :rofl: Och då använde jag ändå en färg som skulle dämpa gula skiftningar
 
Sv: färga håret

Men det är ju inte långt till påsk så det är ju lugnt :) Då passar det ju med kycklinggult...
 
Sv: färga håret

tack för tipset, prata med frissören igår också när jag bokade tid, så jag hoppas att de går bra iaf :)D

tack alla för svaren! :laugh:
 
Sv: färga håret

jag har färgat både under och efter graviditet och det har inte blivit varken bättre eller sämre än innan jag blev gravid så jag tror inte du behöver orora dig så mkt...
förmodligen vill tillverkaren bara varna för att det KAN hända, det händer ju faktiskt att det inte blir som det är tänkt.
 
Sv: färga håret

Det är lite lustigt för vissa ändrar färg så mycket så de får en skarp utväxt efter förlossningen. Vissa blir lockigare eller rakare i håret oxå.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 775
Kropp & Själ Hur gör ni och varför? Jag har hittills (förutom en toning en gång i forntiden) färgat håret själv hemma med varierande resultat. För...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 809
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 083
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag har fått någon idé om att jag vill färga håret. Men jag vet inte i vilken färg eller nyans, och det är här jag tänker mig att ni...
Svar
14
· Visningar
3 037
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp