@nothalfbad Jag gick dit igår och det känns skönt!
@MiniLi Nej precis det är ju det jag skrivit också, att det känns dumt att gå dit och säga hur jag känner när jag var med på noterna under klippningen! Jag har inte sagt att jag skulle gå dit och klaga och säga att hon har gjort fel, utan att det på något sätt blev fel i kommunikationen och att det är mig själv jag är arg på. Jag förstår mycket väl att hon inte kan läsa tankar.
@Squie Ja, det är kanske dumt. Jag har kommit på att det för mig känns lättare om jag får stå upp vid disken eller så och tala om hur jag vill ha det, innan jag har satt mig i frisörstolen, där känner jag mig i underläge. Tror jag ska skriva upp på en lapp också hur jag inte vill ha det och hur jag vill ha det till nästa frisörbesök. Och komma ihåg hur jag känt under de olika faserna under utväxt-tiden.
--------
Hur som helst, jag gick som sagt dit igår och det är jag glad för! Frisören tog det jättebra och påminde om att hon sagt att jag skulle höra av mig om det var något. Hon sa hon också att hon ju frågat flera gånger om jag brukade ha i nåt i håret och då sa jag att jag ville bli bättre på det, så då klippte hon.. så från hennes sida var hon också osäker på om jag skulle ha så kort som det blev, men det blev så ändå för jag tänkte mig att det skulle bli lite längre, svårt att känna hur det kommer kännas direkt sådär, tycker jag. Jag drabbades av hjärnsläpp helt enkelt och glömde vad jag trivts i och inte, kan inte förklara det på nåt bättre sätt. Som sagt, nästa gång ska jag ha en skriven lapp med mig med hur det känts i de lika längderna och vart jag trivts och inte trivts.
Hon gav mig en gratis tub vax och sa att om jag ringer när det börjar bli långt vid sidorna och i nacken så putsar hon av det gratis åt mig. =) Kändes jättebra att hon tog det så och att kunna stå där vid disken och prata, istället för att sitta i stolen, som sagt.
Så, känns jättebra att jag gick dit! Kanske t om vågar mig på frisörbesök i framtiden, bara jag blir säkrare på mig själv och framför vad jag vill ha, säger att jag inte vill få några andra förslag om jag nu vet vad jag vill ha och är säker på att frisören uppfattat hur jag vill ha det. =)
En annan bra grej också som gör att det känts bättre är att jag kommit på tidigare att jag ska börja använda linser igen ibland. Det gör att jag kommer kunna ha solglasögon i sommar, innan har jag kört på solhatt, som jag inte passar i utan hår + att då hade jag ju ändå inte kunnat fixa håret. Så, linser+solglasögon+fixat hår kanske blir bra ändå! =)
//r