Färg på väggar och sockel

Ticka

Trådstartare
Om man har vita väggar och ekparkett, tycker ni att det är snyggast med sockel i samma färg som golvet eller väggen? (Eller nån helt annan färg? Turkos? :D)

Samma som väggarna.
jag har aldrig haft vit-vitt utan nästan alltid lite bruten vit på väggarna och vit-vitt på lister och socklar

Samma som väggarna.
jag har aldrig haft vit-vitt utan nästan alltid lite bruten vit på väggarna och vit-vitt på lister och socklar

Väggarna kommer att ha lite bruten vit färg. Listerna är vit-vit nu och kommer att vara det sen också. Tycker att de är lite väl blanka i färgen i sin gamla nyans och är tveksam till att ha det även på socklarna. Men jag vet ju inte vad för färg det är målat med tidigare, så förhoppningsvis kanske jag får tag på en mindre blank färg.

Väggarna kommer att ha lite bruten vit färg. Listerna är vit-vit nu och kommer att vara det sen också. Tycker att de är lite väl blanka i färgen i sin gamla nyans och är tveksam till att ha det även på socklarna. Men jag vet ju inte vad för färg det är målat med tidigare, så förhoppningsvis kanske jag får tag på en mindre blank färg.

Jag tycker det är snyggt när väggarna är målade i så matt färg som möjligt, jag använder gärna brytbasen pashmina. Sen kan listerna vara den som kallas för halvmatt eller halvblank.

Jag har trägolv och socklar i samma färg, det tycker jag är snyggt. Många som varit på besök har också kommenterat det och sagt att de tycker om det.

Jag tycker det viktigaste är att alla snickerier är i samma färg, dvs. är övriga lister vita bör golvsocklarna också vara vita.

Liknande trådar

Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 450
Senast: Lyan
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
481
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 761
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈