Färg på papper??

misen

Trådstartare
vi har korsat vårat travar sto med den godkännda halvblods hingsten Haydn 977.. jag tänkte bara kolla vilken färg det blir på papperna på fölungen och om man får vara med på fölvisningar som avelsföreningen håller i??

tacksam för hjälp

Sv: Färg på papper??

Om jag inte kommer ihåg helt fel så får fölet grå papper. Om det får visas på fölvisning eller ej kommer att avgöras av arrangören för visningen. Det brukar gå att få visa "utom tävlan" om det finns plats på de flesta platserna.

Så här står det på ASVHs hemsida:

Bedömningsbara föl
Fölen ska vara berättigade att införas i:
Grundstambok avdelning I (gröna papper - löpnr fr o m 1001 och uppåt) samt
Grundstambok avdelning III (gula papper - med 54 raskod och löpnr fr o m 1001 och uppåt)

Förlåt, nu tänker jag ställa en egen fråga i din tråd. Tycker att det är onödigt att skapa en ny.

Jag har ett hannoveranersto som nu är dräktig med en SWB-hingst. Visst kommer fölungen inte få gröna papper då med tänke på att mamman är import?!

TS, än en gång - sorry att jag kapade din tråd lite.

Hannoveranare är en godkänd ras av ASVH så är stoets föräldrar godkända i hennes födelseland får avkomman gröna papper.

Jaaaaaa! :D Du har precis gjort min dag till en perfekt dag. Jag hade fått det hela om bakfoten till innan idag då en annan också sa till mig att fölisen skulle få gröna papper, men jag vågade inte tro på honom.
Tack!

Kul att kunna glädja någon:)

Vill bara förtydliga att ditt stos pappa och morfar måste vara godkända. För att en häst ska få gröna papper ska pappa, morfar och mormorsfar vara godkända.

Japp, de är godkända alla. Jag hade bara inte koll på vad som gäller mellan olika förbund.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Mabuse
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 769
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka