färg på foderplats

Empalie

Trådstartare
Jag bygger foderförvaring ute i hagen just nu med hjälp av pallar och pallkragar. Pallkragarna är helt nya ochdels vill jag skydda dem från att pållarna gnager men de ska också hålla för att stå ute. Vad skulle jag kunna använda mig av för färg/olja ???

Sv: färg på foderplats

Jag har också haft pallar + pallkragar till höet :)

Jag målade mina i vanlig grön villafärg å någon oljade jag in med vanlig träolja med lite grönt pigment.
De har tålt väder å vind bra, inga hästar har tuggat på dom heller. :)

Hur har ni byggt era foderplatser? Skulle behöva ngt till vintern i hagarna här hemma o e lite nyfiken på hur ni har gjort :D Gärna bilder om det inte är för mkt besvär.

Kramar

Vi tog vanliga lastpallar, dock de med bara typ 5mm mellanrum mellan brädorna och inte de vanliga för då blir det så mkt spill.
Sen tog jag bara 2 pallkragar och satte på, skruvade fast med några plattjärn så de inte kunde hoppa ur om hästarna skulle vara hårdhänta.
Målade, sen klart :) Lagom storlek för att lägga i en vanlig liten bal på 10-15kg.

Har även Hay huch som också är helt okej och de ser ut såhär:

66601_139912426056612_120979864616535_204623_4817743_n.jpg

Men nu står jag i ett annat stall där de inte vill använda ngn typ av foderhäck utan vill ha allt på marken så nu används de inte.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar