Färg i era vardagsrum/tv rum

S

__Stilett__

Vad har ni för färg på väggarna i era vardags/tv-rum?

ska måla om mitt och just nu är det senapasgult. Nygjort. Har precis flyttat hit o gillar inte färgen. I samma rum finns en öppen spis i vitt med rött tegel.
visa gärna bilder om ni har på era!

Sv: Färg i era vardagsrum/tv rum

I vardagsrummet har vi mörkgrå tapet på två väggar och vit liggande panel på två väggar. Till det har jag på sommaren vita gardiner och på vintern vinröda. Kuddarna i den naturfärgade soffan varieras även efter årstid. Just nu är det ljust grå - rutiga och helfärgade samt vita.

I tv rummet har vi precis tapetserat en jättesnygg randig tapet som är ljus i botten med en beige rand och en metallrand...

http://www.fiona-walldesign.com/Collection-c-gallery/Collection-c-search.aspx?colid={A1E068FC-2A4B-4D78-830A-E0DB58CD9321}&wpID={D0A75A7F-4D16-4771-96AF-D98810BBE924}

Den ser trist ut på bilden men blev så fin!

För övrigt så är tv rummet oinrett pga att golvsliparen inte lagt sista lagret på golvet... men någon gång (drömmer om ett färdigrenoverat hus :angel:)

Vi har också en öppen spis i vitt och rött tegel, väggarna är nån beige/ljus nougat-nyans, en gammal överblicksbild:
vrum4.jpg

(Har fått upp lite andra gardiner nu med, lampa över bordet, och nästa projekt blir att övertala sambon - framför tv:n... - att riva ner den vedervärdiga takfläkten... :rofl: )

en sån där takfläkt har vi också :-)

vardagsrummet är tapetserat i beige, randiga tapeter men skall målas vitt med två fondväggar i svarta nyanser, jag gillar vitt och svart som bas med en accentfärg till, kör samma stuk i hela hemmet.

jag brukar skylla på at jag är så kort så jag ser den aldrig :devil:

här är vårat..jag gillar verkligen inte färgen...men det kanske bara är jag som tycker den är ful?

rum.jpg

rum2.jpg

bilderna ovan är fotade med mörkare ljus o dom under så är det mer sol i rummet...
10.jpg

11.jpg

precis...sambon går o säger att det är snyggt.
Usch!

ha...jag har försökt det i...6-7 år.
efter 3 år lyckades jag riva ner hans Kalle Anka posters han hade i dåvarande lägenhet :devil:

Hähä, ja de kan vara lite sega när det gäller att ändra sig de små liven. ;)
Bor du långt ifrån Edsvalla förresten?

Har 2 hus just nu. Ett i Edsvalla, några km ifrån...vad ska man säga..."centrum"? :D och ett i stan...
Men snart är det ena sålt.

Några km från mig då. Bor numera bredvid Folkets Hus i Edsvalla... :D Åt vilket håll ligger huset?

aha :-) du vet grusvägen mot skogen vid korset? mot T***S***

ja precis o typ 4-5 km upp mot grusvägen rakt rakt rakt... :-)
fast det är det som typ är sålt...

Aha, men du är ju inte så himla långt bort ändå. Är ju bara ett par mil till stan ju.

Liknande trådar

Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 874
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: nyttnick
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar