Färg hos fransk travare

Sv: Färg hos fransk travare

Zuzzi skrev:
Vilka färger kan en fransk travare ha?

finns skimmelanlag i den rasen?

Av vad jag vet så var endast de ryska trvarna skimmlar från början så om man har en fransk travar skimmel så har den säkert nån rysk släkting.

Sv: Färg hos fransk travare

Hur det är med fransmännen vet jag inte, men Greyhound måste väl vara en av de mest berömda travarna genom tiderna? http://www.worldoftrotters.com/eng-bibl-greyhound.htm

Hittar ingen ryss i den stamtavlan... Visserligen räknas Hambletonian som grundare i den amerikanska aveln, men förutom att skimmelhingsten Messenger XX finns på flera ställen i hans stamtavla dyker han även upp i stolinjerna så det BORDE funnits fler skimlar i USA. Hur det är idag och hur det är i den franska aveln vet jag inte och men det är helt klart att det inte bara var rysstravarna som från början var skimlar!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Beslutet att ta in Tactical Landing i fransk avel har hyllats av många. Supertränaren Jean-Michel Bazire är dock av motsatt åsikt. –...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 450
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 761
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar