Färdigblandad cement

Snuffsan

Trådstartare
Jag ska ev. gjuta ett nytt stallgolv och försöker få fram ett ca pris på färdigblandad cement. Jag har ringt men det är ingen som är anträffbara på företagen som säljer, så är det någon här som vet? Vad kostar det / kubikmeter? Och frakten? Så där på ett ungefär.

Sv: Färdigblandad cement

Sommaren 2003 betalade vi 960 + moms/m3 för betongen till vårt stall. Frakt och bil med 3 meter ränna ingick i priset.

Sv: Färdigblandad cement

Det beror på vad för sorts betong man ska ha. Det finns många olika sorter och prisklasser på dessa.
Jag valde en betong som skulle passa bra till stall och tåla salter bättre men den var ganska dyr, närmare 2000 :- /kubik. 9 meters ränna och fri lossning 30 min (vilket inte räckte riktigt och all tid över 30 min kostade 16 kr per minut)

Såhär i efterhand kanske man kunde valt en billigare variant, men det blev jättebra resultat och man vet att det är en bra grund iaf!

Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka