Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kollade på Linas igår, men verkar som att där får en 3 rätter för samma pris som 4 rätter hos hello fresh. Hade Linas för många år sedan och var nöjd, var även nöjd med Ica då. Men vill inte åka och hämta matkassen.Tyvärr får jag nog säga hello fresh ändå. Börjar också tycka det är lite tråkigt, haft det i 2 omgångar nu på 1,5 år, och det känns som att alla recept det kommer igen, men det är helt klart bästa kassen jag haft.
Linas tyckte jag bara hade helkonstiga recept och smaker, tror jag gav upp efter 3 kassar.
City gross, vanliga och deras viktväktarna kasse var ok, men tråkiga + att man alltid (då iaf ) fick en hel förpackning med 500g bulgur/ris/pasta, tillslut hade man flera kg i skafferiet som man aldrig hann äta upp, tyckte även det var mycket slöseri med mer mängd än vad det skulle vara i receptet.
Precis så tänker jag med.Hade Linas ett tag med tröttnade på all jäkla bulgur och couscus i stora paket som skulle "användas" veckan efter.
Gillar när man får exakt mängd av allt.
Men jag sållar friskt bland Hello Fresh recept varje söndag. Eftersom jag är ensamstående och ofta får ut två-tre matlådor per måltid så brukar jag även hoppa över en vecka då och då.
Finns lite lokala facebooksidor, där man kan skänka och byta det mesta i basmatvaruväg och även annat... Så jag brukar hänga där, skänka och byta när det är något som ser kul ut. En del dumpstrar, men jag är ju inte byggd för såna akrobatiska äventyr, så jag "växlar" med det jag har extra av.Vi ger bort couscous, nudlar, pasta och annat som vi får för mycket av. Eleverna på mitt jobb som har eget boende blir glada när jag kommer med mina "rester" någon gång per termin. På mitt förra jobb var det en småbarnspappa som gärna tog emot lite basvaror också.