Får vi vara med?

Lycanthrope

Trådstartare
*bild* Jag har liksom...råkat bli med islandshäst :o

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Letade häst åt min sambo, att lära sig mer på. Han vill ha en egen, mindre och trevligare än min stora nordsvensk :p Letade inte efter ras, utan personlighet. Det skulle ju vara en häst som funkar för mig också såklart.

Ringde på många olika hästar men denna fångade mig lite extra och jag begav mig för att titta på honom och förhoppningsvis ta med honom hem, och det gjorde jag :)

En underbar valack på 12 år :) "bara" 135 cm hög men känns inte liten att rida, till min förvåning. Inte ridit honom så mycket än men han är känslig för hjälper, och väldigt väldigt snäll. Jag kunde tom tölta med honom, jag som inte ridit islandshäst sen jag var 12 :love:

Sambon blev jätteglad eftersom han hade beställt en svart häst :angel:
Ser fram emot att kunna rida ut med min kille och ha roligt, och att kunna rida och träna själv också!

PICT0015.jpg

Jag älskar hans vackra huvud
IMG_1281.jpg

IMG_1280.jpg

Senast ändrad:
Sv: Får vi vara med?

Vad roligt! :D Grattis! Vad heter krabaten?
Har du bott länge i Luleå? Det är islandshästtätt här i Norrbotten och dessa djur smittar av sig som en epidemi! :love:

Vad kul! :) Och han är jättefin.

Bara en varning....de brukar ha en förmåga att föröka sig de där små ulltussarna. ;)

Njee, jag har redan en nordis och en shettis :)

Så nu har vi 3 nästintill likadana hästar i olika storlekar, tripp, trapp, trull :D

Åh, vad roligt. Grattis!!

Säger som Duplo, häng gärna med i snacktråden, det är så kul att höra från alla oavsett hur ofta man uppdaterar. :laugh:

Det är han :love:

Om stigbyglarna jag beställt kommer idag ska sambon få sin premiärtur :)

Jag tog min häromdagen barbacka :D

Jättekul med islandshäst, men framförallt kul med en intresserad sambo! Allt blir så mkt lättare då. Hur länge har han ridit? Har ni oxå fått beställa hem herrstigbyglar då dam är för små? ;)

Min sambo köpte ju oxå sig en egen häst, när han väl fick töltat en gång så dög det inte längre att rida på min häst som inte kunde tölta(islandshäst). Han fick blodad tand o tränade o tävlade. Nu har han haft ett uppehåll iår då vi flyttat o haft en del renoveringar/byggnationer att göra.

Ja det är jättekul! Han har små fötter så damstigbyglar verkar fungera änsålänge, får se hur stora vinterkängorna blir :p

Han har bara ridit några gånger på min nordsvensk och en annan lånad häst men har verkligen talang för det. Jättefin sits, mjuk hand och en bra djurmänniska. Han är inte intresserad av att tävla osv, eller gångartsridning, vill bara kunna rida ut med mig och ha kul :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 638
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 782
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 991
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 593
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar