Far och son den 5/2-07

palle

Trådstartare
Dom kan fortfarande hålla sams...

7629111.jpg

7629112.jpg

7629113.jpg

Hur vanligt är det att 2 okastrerade hankatter kan samsas så här i vuxen ålder...
Junior fyller 3 år den 9 mars och Digger fyllde 1 år den 30 januari :love:

Sv: Far och son den 5/2-07

Jag vet faktiskt inte hur ofta fertila hanar går så bra ihop, men jag gillar det!

Pappan till vår kull gick med en yngre hane, och vår lille Habanero har gott om sällskap i "ungkarlsgänget", grabbarna Chalerm och Thamos har redan gått tillsammans länge (märkligt nog håller de sams även när de släpps ihop igen efter parningar). Jag tycker det är ett tecken på att man lyckats ovanligt bra med personkemin och stressproblemtiken i sin kattgrupp!

Vad skönt att de går så bra ihop!
Vilken vacker ögonfärg de hade på bilderna.

Jag gillar dom och står för det. Det är lätt för okunniga att kasta ur sig saker utan att först ta reda på exakt hur det ligger till.

Jo jag vet... men tyvärr är det dom som hörs mest och högst... inte kul alls det här... stackars Marita som har 2 st till salu....

Så jättefina. Ursäkta en inte speciellt (ras)kunnig men vilken ras är detta??:love:
MVH
Starling

Rasen heter Scottish Fold.

Den finns i 4 olika varianter

Långhåriga och korthåriga

Med vikta, fold, öron eller med vanliga raka, straight, öron.

Här kan du läsa mer om dom:

http://hem.passagen.se/celinecats/

Eller så kan du söka på Scottar eller Scottish Fold på buke så hittar du lite bilder m.m. somjag lagt in...

Imponerande att de båda är fertila och håller sams! :)
Min förhoppning är att jag kan hålla Rustie och Oscar fertila ihop en stund i alla fall, men går det inte får jag ta och skära en av dem. Frågan är bara, vem? :crazy:
Nå väl, det är en senare fråga ;) Dina grabbar är för rara! :D

Tack för svaret, har aldrig sett den rasen förut, här ska läsas på! Jag tyckte vid första anblicken att de såg ut som en korsning mellan mina katter (en brittisk korthår och en maine coon):smirk: Ljuvlig färg!
MVH
Starling

Tycker dom var jättefina!! :love:

Sen ubdrar jag varför jag inte skulla våga säga det?? :confused:

Precis som MissFideli skriver så parar vi ut dom foldade katterna med antingen Britter eller Straightar, rakörade Scottar.

Junior har 19 Britter synliga i sin stamtavla...

Digger har 10 Britter...

Och min avelshona Ebba har 14 stycken....

Av 30 möjliga....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 052
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 864
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 458
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV