Får och kan man tillbringa hela natten på Landvetters flygplats?

strawberrysylt

Trådstartare
Kanske världens dummaste fråga, men jag har aldrig varit på den flygplatsen, så vill fråga.

Jag håller på å spånar på att få ihop en billig resa (fast när jag har funderat klart är väl alla resor sålda, men det är annan sak^^) och funderar på om jag kan anlända till Landvetter kl 20.45 om mitt flyg lyfter 06.15? Får, kan och vill man det? Hur stor är flygplatsen? Finns det butiker och sånt som är öppet då?

Tack =)

//r

Kanske världens dummaste fråga, men jag har aldrig varit på den flygplatsen, så vill fråga.

Jag håller på å spånar på att få ihop en billig resa (fast när jag har funderat klart är väl alla resor sålda, men det är annan sak^^) och funderar på om jag kan anlända till Landvetter kl 20.45 om mitt flyg lyfter 06.15? Får, kan och vill man det? Hur stor är flygplatsen? Finns det butiker och sånt som är öppet då?

Tack =)

//r
Butiker och sådant stänger, men det går ju att vara där ändå, är nog dock inte så kul eller bekvämt.

Huruvida man får vet jag inte, men det är inget jag skulle vilja om det går att undvika. Mer än typ 4 timmar på en flygplats är typ döden enligt mig och skulle undvika en sån resa, ta mig in till centrum och ha en natt på stan alt ta in på något hotellrum. Nattetid är dessutom allt stängt när det gäller butiker och restauranger på flygplatser (oftast, finns ju vissa undantag som typ i Mellanöstern som har stor del av sin trafik förlagd nattetid) så det finns inte jättemycket att fördriva tiden med.

/starcraft som spenderat många timmar på olika flygplatser

Dessutom är Landvetter en liten flygplats (extremt liten om man ser till internationella mått mätt) och på småtimmarna, när det varken lyfter eller landar några plan försvinner den mesta av flygplatsens personal.

(landade typ 2 på morgonen en gång pga förseningar och de fick extrainkalla personal så vi kunde gå igenom passkontroll och tull :laugh: )

Du lär ju inte kunna checka in så långt i förväg väl? Utan får sitta vid incheckningsdiskarna och inte vid gaterna?

Tack =)

//r

På Landvetters hemsida så står det att ett café har öppet dygnet runt, det är dessutom beläget före säkerhetskontrollen så där går det säkert att hänga om man är beredd på att köpa något att äta samt en ganska långtråkig natt, allt annat verkar vara stängt.

Tack =)

//r

För mig låter det vansinnigt att utsätta sig för en natt på Landvetter om man inte måste. Jag förstår att du vill göra resan billig, men har du ingen du kan sova hos i Göteborg istället?

Tack =)

//r

Det blir tufft att sitta där hela natten... Som ngn skrev - finns det ingen soffa i GBG du kan bo på och åka ut tidigt istället?

Äsch, jag har spenderat många nätter på flygplatser, man hittar alltid Ng skönt hörn att halvsova i och ofta hamnar man i en dvala så tiden går.
Sova kan man göra på planet också :)
Jag kan dock inte rekommendera bussstationen i manchester. Där fanns det sura vakter som petade till en med fötterna så fort man lyckats somna till.

Macdonalds där har öppet dygnet runt så du kan ta en promenad dit när det blir trökigt.
Finns McD på Landvetter?

Jag har tillbringat en natt där men det var pga försening, så jag hade checkat in och var igenom säkerhetskontrollen. Låg på en soffa i en av barerna. Så om du kan använda automatincheckningen och bagagedropen kvällen innan så går det nog.

Men om du inte kan det, och måste häcka i avgångshallen, tror jag att det bara finns ett kafé och min minnesbild är att de har stolar, inga soffor.

Jag har spenderat många nätter på flygplatser, nu senast Arlanda (som väl ärligt talat inte är så upphetsande på natten heller med ett enda, svindyrt, cafe´ öppet som dessutom stänger ett par timmar mitt i natten). Det är oftast rätt många passagerare som vilar på golv etc, även på Skavsta, som då är en relativt liten flygplats. Så går gör det - men vill man? Skulle säga att det beror på var du ska åka också, har du möjlighet att sova flera timmar på planet, så go for it. Ska du åka kort och till exempel vara i London klockan 09 på förmiddagen, då hade jag lagt de extra pengarna på hostel i närheten av flygplatsen och sparat energin...

Nja, borta vid 40an och avfarten ligger det. Så det går ju att promenera även om det är rätt trökigt och definitivt inget jag skulle göra när det är mörkt.
Äh det är ju inte långt. Fast är man rädd av sig så kanske det är lite mörkt. Jag tänker ju inte så långt som att det finns skummisar vilket det väl kan vara fallet.

Äh det är ju inte långt. Fast är man rädd av sig så kanske det är lite mörkt. Jag tänker ju inte så långt som att det finns skummisar vilket det väl kan vara fallet.
Jag tänker mer på att en som fotgängare är väldigt oskyddad för inte har som väl cykel/gångbana eller trottoar dit bort. Och är det då mörkt så nä, jag hade inte riskerat att gå längs med den vägen med tanke på trafiken där :down:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka