Får och kan man tillbringa hela natten på Landvetters flygplats?

Jag tycker tvärtom.. att man inte bör ha för lite kläder.
Jag o en vän körde den stilen en gång o tog med jättelite kläder.
Och kläderna blev så svettiga o sketna vi stank som luffare på hemresan trots at t vi handtvättat !

Fast jag har i alla fall inte pläderat för att ta med sig för lite. Men ska man få in allt på 5 kg får man packa snålt.

Jag reser nästan alltid lätt och tvättar och har aldrig haft de problem du beskriver.

Om du ska åka snart så får du räkna med att kvällarna kan vara svala och blåsiga, så ta med en jacka eller någonting annat varmt. Jackan tar ju däremot ingen extra vikt eftersom du kan ha på dig den då du går igenom säkerhetskontrollen och ändå behöver den om du ska traska till donken mitt i natten.

Tack för era svar. Nu har jag packat om lite och tagit bort och tänkt om lite. Ska ta en långärmad klänning att resa i och som jag också kan ha på kvällarna tänkte jag =). O tagit bort lite annat med, nu får de funka. Det är ju som sagt inget U-land heller. =) Nu ska jag knalla o handla lite, knepigt att det är söndag idag bara, får se vad som är öppet...

//r

Nu har jag en till fråga, börjar bli lite nervös för bagagevikten faktiskt, men kan man ha något i fickorna som inte räknas in i vikten? Jag menar, känns som bara kameran o plånboken väger ett kg tillsammans ju...

//r

Nu har jag en till fråga, börjar bli lite nervös för bagagevikten faktiskt, men kan man ha något i fickorna som inte räknas in i vikten? Jag menar, känns som bara kameran o plånboken väger ett kg tillsammans ju...

//r
Nä de kan inte väga vad du har på dig :)
Jag vet en person som felkakylerade vikten på ryanair och därför tog lager på lager principen för kläder till en helt ny nivå....

Jag kan tänka mig att övernatta på flygplatsen kan bli rolig om man gör det roligt. Titta på film på mobilen, ladda upp med snacks, böcker osv. Ta med några pockets som du kan lämna kvar

Så man får göra så alltså och ha de sakerna i fickorna, iofs de brukar man väl ha en del o så lägga i de där lådorna på rullbandet sen...
Haha, ja kan hända de blir lager-på-lager för mig också =P Har en del kläder med mej som jag kan slänga sen också om jag behöver vikt/plats på hemvägen =)
Jo, jag har tänkt köpa nån/några pocketböcker på second hand i Kalmar att läsa på flygplatsen och sen dumpa dem =) Är det gratis wifi på flygplatsen, tro..?

//r

Ja, wifi är gratis på Landvetter.

Du kan skippa allt vad koftor, leggings och joggingbyxor heter, det är varmt nu. MÖJLIGEN något lätt långärmat att ha på kvällen. Och två par sockar räcker gott, och 4-6 trosor om du bara ska vara borta en vecka. Tvätta dem i handfatet, ha med Y3 eller använd tvål eller diskmedel. Köp inte grekiskt tvättmedel, det innehåller stark blekning och jag förstörde ett antal vitfärgade trosor och behåar innan jag lärde mig det.

Förresten: om du tvättar i handfatet, tvätta i en plastpåse modell större, om det inte finns en liten tvättbalja i badrummet. Efter 28 års resande i Grekland har jag hittills inte bott på ett ställe där proppen passar i handfatet.

@Trott ja, det har jag tänkt göra :)
@mandalaki Tack för tipsen. Oh, det låter skönt att det är varmt! Vart i Grekland är du nu? Jag är fortf ganska lättfrusen (va värre förr) så är rädd för att frysa. Joggingbyxorna tänkte jag dock inte för kylan, bara för bekvämast resa :) men kan kanske ta bort legginsen och långärmade klänningen då... hmm.. jag har ju skola i Kalmar först också o ska ha nåt på mig då med....

@Centaur haha, ja så kan man visst också göra.

Jag har nu vägt min väska och om jag tar plånbok o kamera i fickorna vägde den 3, 0 kg :) ska lägga i ett par skor, en ficklampa, ev ett par leggins och en spork då bara. :) eventuellt ta bort nåt klädesplagg med då...

//r

Jag är visserligen i en helt annan ögrupp, på Leros, men jag har kollat prognosen i två olika appar, det ska bli minst lika varmt på Zanthe som här. Och jag har inte haft långärmat på kvällen sedan mitten av förra veckan.

De tre-fyra senaste nätterna har jag varit tvungen att sova med AC, trots att jag ogillar det. Jag vill somna med vidöppna fönster till alla nattljuden.

@Trott ja, det har jag tänkt göra :)
@mandalaki Tack för tipsen. Oh, det låter skönt att det är varmt! Vart i Grekland är du nu? Jag är fortf ganska lättfrusen (va värre förr) så är rädd för att frysa. Joggingbyxorna tänkte jag dock inte för kylan, bara för bekvämast resa :) men kan kanske ta bort legginsen och långärmade klänningen då... hmm.. jag har ju skola i Kalmar först också o ska ha nåt på mig då med....

@Centaur haha, ja så kan man visst också göra.

Jag har nu vägt min väska och om jag tar plånbok o kamera i fickorna vägde den 3, 0 kg :) ska lägga i ett par skor, en ficklampa, ev ett par leggins och en spork då bara. :) eventuellt ta bort nåt klädesplagg med då...

//r
Vad ska du med ficklampa till? Det känns som väldigt onödig vikt, det finns väl i mobilen om du skulle behöva?

@mandalaki Okej! Hmm, ja kanske är en del av det jag tänkt ta med mig onödigt, men jag tror det får följa med iallafall. Jag har ju vad det verkar som inga problem med bagagevikten, så då kan det få följa med =)
@Flixon Tänker att den kan vara bra att ha på kvällen...jag tror inte jag har nån lampa i min mobil, har en Samsung Galaxy Ace 2 tror jag den heter...^^

//r

Jag har ofta varit i Grekland i början/mitten av juni och jag har ofta behövt ha långärmat efter att solen gått ner och då är jag inte speciellt frusen. Jag litar på att @mandalaki kan avläsa en väderleksrapport, men så här tidigt kan man generellt inte lita på att man alltid klarar sig med kortärmat. Jag har varit på olika håll i Grekland i juni de senaste fyra åren och på varje resa har det varit minst en kväll som var så blåsig och kall att uteserveringarna var helt tomma.

@mandalaki Okej! Hmm, ja kanske är en del av det jag tänkt ta med mig onödigt, men jag tror det får följa med iallafall. Jag har ju vad det verkar som inga problem med bagagevikten, så då kan det få följa med =)
@Flixon Tänker att den kan vara bra att ha på kvällen...jag tror inte jag har nån lampa i min mobil, har en Samsung Galaxy Ace 2 tror jag den heter...^^

//r
Här du blixt till kameran kan du bara ladda ner en ficklampsapp :)

//r

Är det Ryanair du ska flyga med?
De kan vara oerhört nitiska. Jag hade köpt en liten grej i taxfree (parfym eller något) som jag var tvungen att klämma in i handbagageväskan för att få gå ombord vid ett tillfälle. Den lilla grejen hade gått ner i fickan men det godkändes inte...

Tack för era svar :)
Då låter det som om det kan vara bra att koftan fick följa med ändå..höll på att lämna den hemma. För jag kom på att jag har nog aldrig varit i Greklan denna tiden på året vad jag minns...

Ja, förstod när jag googlade lite att de skull gå å ladda ner nån app, men men... lampan kom med ändå nu...

//r

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka