Får och kan man tillbringa hela natten på Landvetters flygplats?

Så här såg det ut här på Leros alldeles nyss där jag käkade lunch. Ska åka härifrån idag och sedan flyga från Kos imorgon.

Grekland levererar, som vanligt. Du kommer att få en jättefin resa.

oEWIvJj.jpg

Är det Ryanair du ska flyga med?
De kan vara oerhört nitiska. Jag hade köpt en liten grej i taxfree (parfym eller något) som jag var tvungen att klämma in i handbagageväskan för att få gå ombord vid ett tillfälle. Den lilla grejen hade gått ner i fickan men det godkändes inte...

Reglerna är ändrade nu, man får ha en stor handväska eller kassa i tillägg till 10 kg handbagage. Mer generöst än de flesta andra som sätter gräns för handbagage på 5-8 kg.

Nu har jag en fråga till som du @mandalaki kanske är den rätta att svara på. Jag var nyss på Forex och växlade in lite pengar och hon sa att det vore bra att växla in hela reskassan till kontanter pga avgifter sen i bankomaterna. Hur är det med det? Jag är rätt säker på att jag inte växlat in så mycket euro innan jag åkt tidigare och så tagit ut någon gång, inte småsummor utan tatt ut en del då jag tatt ut... Jag har Länsförsäkringar bank... Hon pratade om ett kort man kunde köpa också, Forex-kort, någon som har? Är det bra, värt?

//r

Nu har jag en fråga till som du @mandalaki kanske är den rätta att svara på. Jag var nyss på Forex och växlade in lite pengar och hon sa att det vore bra att växla in hela reskassan till kontanter pga avgifter sen i bankomaterna. Hur är det med det? Jag är rätt säker på att jag inte växlat in så mycket euro innan jag åkt tidigare och så tagit ut någon gång, inte småsummor utan tatt ut en del då jag tatt ut... Jag har Länsförsäkringar bank... Hon pratade om ett kort man kunde köpa också, Forex-kort, någon som har? Är det bra, värt?

//r
Forex är rena bedragare. :crazy:

Jag växlar bara in hemma så att det räcker tills jag kommer till en ATM. Du får bättre kurs här än på Forex.

När du tar ut här kommer du på de allra flesta bankomater få frågan om du vill ha uttaget i euro eller conversion till SEK. De vill att du ska välja conversion för då får du skitdålig kurs. Du ska alltså välja uttag i euro och det är nästan alltid alternativet till vänster på skärmen.

Några stora avgifter har jag inte märkt, däremot tar din bank ett mindre valutaväxlingspåslag, min bank tar 1.25 procent.

Undvik bankomater som heter Euronet, de hör inte till någon riktig bank. Däremot är Eurobank ok, liksom Pireus bank, Alpha bank och National bank of Greece. Jag har hört talas om någon fristående bankomatkedja som heter något med 24/7, men det är alltid säkrare att använda bankernas.

Okej, tack ! Ja nåt sånt tror jag vi gjort tidigare också typ haft med oss småskrammel till första bussen bara, men mindes inte riktigt...tänkte de kunde va bra o ha lite iaf...men då va de ju tur jag inte tog ut mer då!

//r

Nu är jag på flygplatsen o än så länge går de bra o är en del folk här :) finns en dygntrunt-öppen Pressbyrån med. Har gått en sväng o nu satt mig i ett hörn o ska äta lite matsäck :) Skriv gärna nåt här om nån har lust så har jag nåt o läsa senare :p

//r

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka