Får och kan man tillbringa hela natten på Landvetters flygplats?

Kanske världens dummaste fråga, men jag har aldrig varit på den flygplatsen, så vill fråga.

Jag håller på å spånar på att få ihop en billig resa (fast när jag har funderat klart är väl alla resor sålda, men det är annan sak^^) och funderar på om jag kan anlända till Landvetter kl 20.45 om mitt flyg lyfter 06.15? Får, kan och vill man det? Hur stor är flygplatsen? Finns det butiker och sånt som är öppet då?

Tack =)

//r

När jag var i New York så åkte jag ut till flygplatsen varje natt och sov där. Det kryllade av folk nätterna igenom och jag sov på en bänk med väskan som kudde ( vill tillägga att jag är äventyrare). Men när jag landade på Heathrow flygplats i London på kvällen o skulle byta flyg på morgonen så sov jag även där. Då kom en vakt och frågade. Jag visade min flygbiljett och då var det lugnt.

Jag tänker mer på att en som fotgängare är väldigt oskyddad för inte har som väl cykel/gångbana eller trottoar dit bort. Och är det då mörkt så nä, jag hade inte riskerat att gå längs med den vägen med tanke på trafiken där :down:
Eh, jo, det är trottoar hela vägen från avgångs- och ankomsthallarna till Schenker, som ligger på andra sidan vägen om McDonald´s. Måste man nödvändigtvis gå på McD sida om stora vägen blir det ju inte så bra, men går man insidan så går man på trottoar och gångväg hela tiden.

Tack för alla era svar :) Det låter görbart då iallafall tycker jag och så fanns McDonalds också, det lät ju bra :) har tyvärr ingen jag kan bo hos. Flyget tar ca 4 h tror jag så kan ju vila/sova då med :)
Har varit upptagen idag, ingen resa bokad ännu, får se om ngn finns kvar nu, men annars vet jag till senare tillfällen :)

//r

Varför är det vansinnigt, är mkt vanligt att spendera natten på en flygplats pga flygtider.

Vansinnigt var väl kanske lite väl starkt uttryckt. Men det är ju varken särskilt trevligt eller återhämtande att spendera en natt på en flygplats. Om man måste så är det ju bara att bita ihop, men jag hade inte gjort det om jag verkligen inte hade andra alternativ, även om de är dyra.

Tack för alla era svar :) Det låter görbart då iallafall tycker jag och så fanns McDonalds också, det lät ju bra :) har tyvärr ingen jag kan bo hos. Flyget tar ca 4 h tror jag så kan ju vila/sova då med :)
Har varit upptagen idag, ingen resa bokad ännu, får se om ngn finns kvar nu, men annars vet jag till senare tillfällen :)

//r

Jag bor i Göteborg, du är välkommen att sova här om du vill. Släng iväg ett PM om du vill :)
Är du beredd att utsätta dig för en natt på flygplatsen måste ju en luftmadrass på golvet i min lilla lägenhet räknas som rena lyxsviten :p

@As_Vegas Gud vad gulligt av dig! <3 Tack så jättemycket för erbjudandet! Men eftersom de skriver att man bör vara på plats två h innan avgång, så bör jag vara på flygplatsen senast 04.15, vilket betyder att jag får gå upp mitt i natten ändå i så fall... Kanske sjukt korkat att tacka nej, men jag är ju (som man förstår) inte så bekväm av mig, är mest det här om man får vara på flygplatsen eller om man blir utslängd... annars fixar jag väl det även om det inte är så kul eller bekvämt. Och Donken fanns ju också...

Men, jag har ändå världens beslutsångest! Hjälp mig pls... Det känns som om jag blivit gammal och feg! Att jag inte vågar åka... tänker att nä, det blir säkert bara tråkigt att åka själv.. men det behöver det inte bli, som sagt känns som svepskäl pga feghet, men det vore ju kul att se nåt nytt och göra nåt.. sommaren går så fort så dagarna drar ju bara förbi annars... så... ska jag boka? =S Hjälp mig snälla! Pepp!

//r

@As_Vegas Gud vad gulligt av dig! <3 Tack så jättemycket för erbjudandet! Men eftersom de skriver att man bör vara på plats två h innan avgång, så bör jag vara på flygplatsen senast 04.15, vilket betyder att jag får gå upp mitt i natten ändå i så fall... Kanske sjukt korkat att tacka nej, men jag är ju (som man förstår) inte så bekväm av mig, är mest det här om man får vara på flygplatsen eller om man blir utslängd... annars fixar jag väl det även om det inte är så kul eller bekvämt. Och Donken fanns ju också...

Men, jag har ändå världens beslutsångest! Hjälp mig pls... Det känns som om jag blivit gammal och feg! Att jag inte vågar åka... tänker att nä, det blir säkert bara tråkigt att åka själv.. men det behöver det inte bli, som sagt känns som svepskäl pga feghet, men det vore ju kul att se nåt nytt och göra nåt.. sommaren går så fort så dagarna drar ju bara förbi annars... så... ska jag boka? =S Hjälp mig snälla! Pepp!

//r
Jag ska åka själv för första gången på länge och jag längtar verkligen! Inte behöva ta hänsyn till någon annan.

Tack, precis sånt jag behöver höra, mer! Vart ska du åka? Trevlig resa!

Jag tågluffade själv för 10 resp 9 år sen och det var jättekul och jag lever ju på det än. Den första kan man säga att den förändrade mitt liv med, träffade en skåning då och sen blev jag skåning i sex år.. vi åkte även tbx till stället vi träffades på sisådär en 8 ggr tillsammans... (lät som en partner nu, men en kompis)

//r

//r

Jag skulle hellre bo på flygplatshotell, det finns väl nära Landvetter? O bli skjutsad till flygplatsen på morgonen.
Boka ett sånt rum o lägga sig tidigt, sen bara gå upp o kissa o sätta sig på hotellets buss sen. :) Snygga till dig o äta frukost kan du göra på flygplatsen.
Du får säkert sova fler timmar än om du ligger/sitter på flygplatsen.

Tack, precis sånt jag behöver höra, mer! Vart ska du åka? Trevlig resa!

Jag tågluffade själv för 10 resp 9 år sen och det var jättekul och jag lever ju på det än. Den första kan man säga att den förändrade mitt liv med, träffade en skåning då och sen blev jag skåning i sex år.. vi åkte även tbx till stället vi träffades på sisådär en 8 ggr tillsammans... (lät som en partner nu, men en kompis)

//r
Istanbul, bara 4.5 dagar men just nu känns det som livlinan som får mig att överleva de närmsta veckorna på jobbet.

Jag skulle hellre bo på flygplatshotell, det finns väl nära Landvetter? O bli skjutsad till flygplatsen på morgonen.
Boka ett sånt rum o lägga sig tidigt, sen bara gå upp o kissa o sätta sig på hotellets buss sen. :) Snygga till dig o äta frukost kan du göra på flygplatsen.
Du får säkert sova fler timmar än om du ligger/sitter på flygplatsen.
Det finns ett, det kostar sådär en 1500 per natt.

Har sovit på olika flygplatser av olika anledningar. Oftast inte särskilt roligt. Ska jag göra det igen så får den biljetten vara extremt mycket billigare, vilket de sällan är.

Klart du ska åka ensam. Gör jag för det mesta och har aldrig blivit besviken. Kanske hade det blivit roligare med sällskap men kan ju också ha blivit värre.

@Tussinussen Jo, fast det känns alldeles för dyrt, tycker jag.

@escodobe Kul! Dit vill jag åka nån gång!

@mandalaki Det är Grekland som lockar (förstås, fem år sen sist...jag borde boka, va?) närmare bestämt Zakynthos.. har du varit där? (eller nån annan som har?) Jag tänkte bo lite offside lite utanför Kalamaki isf. =)

//r

@Kirre Tack för ditt svar =) De va så länge sen jag flög nu så jag har förträngt hur tråkigt och obekvämt det är att sitta på flygplatser^^ Det är nog tur... Men som sagt, bara man får sitta där så kan jag sitta obekvämt...

Tack för peppen =) Jo men precis, det kan det bli... o känner man sig ensam finns det väl folk o prata med för i all sin dar.. man får lägga bort blygheten så blir det finemang..!

//r

Kolla om det finns någon lounge, när den är öppen och om du kan betala för att komma in. Den är egentligen för de som har business class och typ silverkort eller vissa kreditkort, men på många flygplatser kan du betala några hundra för lounge access. Där finns bekväma soffor, gratis mat och dricka. Mycket bättre än att sova på en hård bänk.

Kolla om det finns någon lounge, när den är öppen och om du kan betala för att komma in. Den är egentligen för de som har business class och typ silverkort eller vissa kreditkort, men på många flygplatser kan du betala några hundra för lounge access. Där finns bekväma soffor, gratis mat och dricka. Mycket bättre än att sova på en hård bänk.
Det verkar finnas två på Landvetter, ingen av dem är öppna under natten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka