Jag älskar regn. Jag vet inte varför men det får mig på så himla bra humör, jag känner mig typ lycklig! För några dagar sedan när jag var inne i Stockholm så öppnade sig himlen totalt när vi var ute och gick och det var så härligt att promenera fram på gatorna i vattnet. Det var ett sånt där riktigt häftigt regn så att gatorna täcktes av ett lager vatten och våra kläder var verkligen helt genomblöta. Underbart :love:
 
Jag gillade sommarregn som ung.
Nu är jag sur och bekväm och hatar att bli blöt 😅
Är jag inne bryr jag mig inte om vad det är för väder.
 
Ända nackdelen är om det är en sadel man är lite rädd om, lite extra jobb med torka av och putsa när man kommer tillbaka sen.

Ja, det är sant. Jag har haft tacksamma sadlar själv och kundsadlar trots kalvskinn övervägande. Främst svarta och någon mörkare och redan ngt åldrad rödbrun. De har inte behövt smörjas alls faktiskt efter.
De ljusare är väl kinkigare.
 
Hade jag haft bra regnkläder hade jag alltid varit ute när det regnar men nu får jag hålla mig till uterummet med öppna glasdörrar.

Älskar även att gå ut när det blåser ordentligt (och tur är väl det när man bor i Skåne). Jag hade en svärmor en gång som var övertygad om att det är för att jag har ett så lugnt temperament. Att blåsten ”balanserade mina inre energier” :angel:
Men det kan ligga något i det, för jag avskyr när det är helt vindstilla. Då får jag inte luft!
 
För några somrar sedan när det var sjukt varmt (ungefär som förra sommaren tänker jag mig) så längtade jag hysteriskt mycket efter regn. Så när det äntligen regnade, då tog jag på mig bh och shorts och gick ut för att stå mitt på trottoaren utanför huset och bara njuta av att det äntligen blev lite svalare och fuktigare ute :D

Annars är jag inte förtjust i regn. Det är hemskt trist att gå hundpromenader i regn eftersom hundarna hatar det, drar för att komma in och släpar in massor av smuts. Är jag ute i regn annars så är det för att jag jobbar, och det är hemskt jobbigt att vara brevbärare i regn. Ensam ute i regn kan vara ganska trevligt, om jag är rätt klädd, men det händer så sällan. Att sitta i vardagsrummet med öppen balkongdörr, lyssna på regn och dricka te, det gillar jag däremot!
 
Förra året, när det var så fruktansvärt torrt som vi ju alla minns, sa jag till flera att den dan det börjar spöregna och jag är hemma kommer jag gå ett varv runt det lilla huset vi hyr spritt språngande naken! :D. Sagt och gjort! Regnet kom och jag gick låååångsamt varvet runt och njööööt av regnet mot min nakna kropp :love:. Som tur var såg ingen mig :o:p.
Händer att även jag går ut spritt språngandes näck och njuter av varma sommarregn, men jag går inte runt huset då vägen går förbi och jag har grannar utan jag håller mig på nedsidan huset och njuter. 🤗
 
Händer att även jag går ut spritt språngandes näck och njuter av varma sommarregn, men jag går inte runt huset då vägen går förbi och jag har grannar utan jag håller mig på nedsidan huset och njuter. 🤗

Haha okej. Här ligger det precis intill en grusväg som är "rättsöverfartsväg" där närboende åker då och då under dagen men just då var det ingen trafik haha. Grannen (en kille, några år äldre än mig och sambon) var i stan just då och hans sambo hade alldeles nyligen gått bort ung pga jävla cancern så inga gamla kollegor (jag jobbade en tid på sjukhus med vård i livets slutskede) i trädgården heller....Men nä det hör inte till vanligheterna att jag gör så :p:D.
 
För några somrar sedan när det var sjukt varmt (ungefär som förra sommaren tänker jag mig) så längtade jag hysteriskt mycket efter regn. Så när det äntligen regnade, då tog jag på mig bh och shorts och gick ut för att stå mitt på trottoaren utanför huset och bara njuta av att det äntligen blev lite svalare och fuktigare ute :D

Annars är jag inte förtjust i regn. Det är hemskt trist att gå hundpromenader i regn eftersom hundarna hatar det, drar för att komma in och släpar in massor av smuts. Är jag ute i regn annars så är det för att jag jobbar, och det är hemskt jobbigt att vara brevbärare i regn. Ensam ute i regn kan vara ganska trevligt, om jag är rätt klädd, men det händer så sällan. Att sitta i vardagsrummet med öppen balkongdörr, lyssna på regn och dricka te, det gillar jag däremot!
Om jag inte missminner mig så skrev du i en tråd om just detta och jag tänkte då att fasiken det låter inte alls dumt :D
 
Även om det inte är så mycket insyn och grannarna en bit bort skulle det kännas enormt märkligt att springa runt ute spritt språngande (i nyktert tillstånd iaf). Tror aldrig att det kommer att ske. Men ni som vill och vågar :bow:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
839
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp