Absolut. Inget slår ett häftigt varmt sommarskyfall! Jag går gärna ut i det och blir dyngsur bara för att.
Häromdagen funderade jag på om jag skulle få klippa av mig jeansen, jag hade en regnjacka på mig (därav skarp gräns mellan torrt och vått) men jag hade lika gärna gått utan den.
33524
 
Har ett jättehärligt minne från en sommarkväll, jag och bästa vännen skulle gå hem från en fest, världens skyfall kommer som vi först försöker komma undan, men sen ger vi bara upp utan springer rakt ut i det, hoppar i vattenpölar, sjunger och skrattar så vi kiknar. Vi blev HELT genomdränkta, men det är ett minne jag aldrig kommer glömma. Känslan då! :banana::bow::bump:

Vi var kanske 18-20 år gamla, i runda slängar alltså 13-15 år sen... :angel: Minns det fortfarande som igår, tom vad vi hade för kläder på oss!
 
Jag får inte bara lust. Jag gör! Kläder efter väder så klarar man sig fint :) På riktigt bra regnkläder är guld värda och är planen långpromenad ska det bra mycket mer till än ösregn för att jag ska ställa in. Att gå ut och bli blöt är däremot inte min melodi.
 
Ibland lust att gå ut när det ösregnar? Just för att det ösregnar.

Och visst är det märkligt rogivande att sitta inne eller på en veranda och lyssna på regnet.


Jag gillar regn... det luktar gott, rensar luften. Rider/promenerar gärna i regn så länge jag slipper kulingvindar och temperaturer knappt över nollan.

Det är mysigt att lyssna på inomhus också, knattrande emot rutan. :love:
 
Ibland lust att gå ut när det ösregnar? Just för att det ösregnar.

Och visst är det märkligt rogivande att sitta inne eller på en veranda och lyssna på regnet.
När jag bodde i huset jag hyrde kunde jag sitta på verandan under en filt med en kopp te och lyssna på åskan och regnet, var riktigt mysigt, speciellt när jag ändå inte kunde använda något som drevs på ström pga åskan och huset låg på landet. Kan sakna det lite ibland, har en uteplats i nuvarande lägenhet men den är på markplan, har stått ute på den någon gång när det regnat, men det skvätter in så in i bänken, så det blir inte riktigt rogivande på samma sätt tyvärr. :/
 
Ja absolut! Det har hänt att jag gått ut och bara ställt mig i ösregnet för att liksom känna känslan av regndropparna i ansiktet :D:angel: Ofta är det ju lite opraktiskt att bli genomblöt så då blir det regnkläder och/eller paraply.

Maken vill sällan hänga med på promenad, men om det regnar lyser han upp och blir genast mer intresserad :D
 
Njä, har inget emot om det regnar bara jag har regnkläder. Hatar när det drar igenom så man blir blöt.
 
Regn är mitt favoritväder. När jag sprang var det den ultimata lyckan att springa i regnet. Tog ofta extra långa rundor då eftersom det var så himla härligt. En keps för att hålla regnet ur ögonen bara, och sen ut och bli regnvåt och lycklig.

Vätan stör mig inte ett dugg, jag svettas så kopiöst att jag ändå är van att alltid vara blöt, och regn är trevligare än svett mot huden. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
839
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp