Får man välja dagmamma?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Det finns tre kommunala dagmammor här i byn. Får man välja vilken man vill ha sina barn hos eller placeras de bara ut? Finns det någon generell regel?

Har ringt kommunen och de är inte tillgängliga på den avdelningen idag och jag vill ha svar nu! ;)

/Timsetim
 
Sv: Får man välja dagmamma?

Det jag gjorde när jag skulle ha dagmamma till min lille var att rangordna dagmammorna i den ordning jag ville ha dem.
Om du sedan redan innan kollat och pratat med den du helst vill ha och vet att det finns plats ledigt där så skriv det på ansökan!
Sen är det ingen nackdel att vara lite lagom intresserad av sitt barns placering och ringa lite då och då:angel: :angel: för att höra hur det går:D
 
Senast ändrad:
Sv: Får man välja dagmamma?

Det måste man väl få? Man får ju välja förskola, så man måste säkert få välja dagmamma med, om de är kommunala.
 
Sv: Får man välja dagmamma?

Va bra! En av dagmammorna finns nämligen här i gatan och henne vill jag hellst inte ha, men var rädd för att de blir placerade där eftersom hon är närmst.

/Timsetim
 
Sv: Får man välja dagmamma?

Jag antar att det är samma som när man väljer förskola. Man få välja 3 alternativ (somman rangordnar), det är dock inte säkert att man får de alternativ man vill ha.
 
Sv: Får man välja dagmamma?

vad jag minns så fick jag inte välja vilken dagmamma..
utan jag valde dagmamma i första hand, å dagis i andra hand.

och dom gick inte efter "närmastprincipen" när dom delade ut platserna.

Är supernöjd med Kevs dagmammam!
 
Sv: Får man välja dagmamma?

Det beror på hur många barn det redan finns hos dagmamman.
Om ditt barn blir placerat hos en dagmamma och du inte tycker att det funkar så har du rätt att byta dagmamma. Personkemin är viktig mellan föräldrar, barn och dagmamma.

Det skadar inte att göra som Kamomill föreslog, ringa och visa sitt intresse för sitt barns placering.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 645
Senast: LadySara
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 973
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 899
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp