Får man tävla...

Vica

Trådstartare
..men en t-märkt häst, på en enklare klubbdressyr? Och om ja, vilka klasser?

Sv: Får man tävla...

Om du vill ha en bedömning av en dommare så finns det kanske programmridning som du kan delta i.
(är dock inte säker på vad reglerna säger om detta)

Det brukar inte vara helt omöjligt att få tävla med en T-märkt häst på klubbtävling, ring till tävlingssektionen och fråga.

Enligt TR får man inte tävla med en utdömd häst. Klubbtävlingar täcks dock inte av TR så utifrån den aspekten är det fritt fram. Det kan dock vara så att försäkringsbolaget sätter egna restriktioner för tävlingar som innefattar ALLA tävlingsmoment. Det där är lite olika från försäkringsbolag till försäkringsbolag. Den sista aspekten är klubben som arrangerar tävlingen. Klubben kan ha egna regler som sätter stopp för start med T-märkt häst. Många klubbar brukar dock tillåta det. Så svaret är inte givet utan man får undersöka varje enskilt fall.

På vissa klubbar struntar man dessutom i vaccinering. Kolla med din klubb. :smirk:

Svarar alla;

Tack för svaren :bow: men vad komplicerat det blev.. Hur fungerar en programridning då?

Programridning brukar vara att man rider sitt dressyrprogram, som på tävling, och blir bedömd av domare. Men tävlar inte mot de andra utan bara sej själv! Alla rider ett program på "sin" nivå, eller försöker något nytt!!

Du kan ju också fråga om du får vara med utom tävlan.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Fiorano
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård