L
Lela
Har köpt en tringemärkt ponny som dottern vill rida western med,får hon lov att tävla?I hoppning o dressyr är det endast klubbtävlingar somär aktuella...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det där med klubbtävlingar är väl något som klubben själ bestämmer?? Jag har då sett flera t-märkta hästar på klubbtävlingar som läromästare på lägre nivå.
Hoppas att du inte betalade mkt för hästen, vad jag vet så får man bara hålla t-märkta hästar som sällskaps hästar till de andra hästarna.
Fast jag är en rätt oerfaren häst ägare/ryttare så jag kan ha fel.
Nu måste du ha svarat fel person, för jag har ingen triangelmärkt häst. Och för övrigt så tror jag faktiskt att du har förstått fel, för man får rida på en triangelmärkt häst (förutsatt att den klarar av det!), men dock inte tävla.
Nja, jag svarade tråd-startaren, Lela.
men en T-märkt häst behöver inte vara dålig, vet en ponny som blev "tokriden" och tvärhalt = triangelmärktes (samma tjej hade min ponny på foder innan, och red henne halt) och sedan såldes (till samma ställe som min ponny) och nu är den helt frisk! tränas fullt ut osv, men kan inte tävlas pga märkningen... jag tycker att man ska kunna "ta bort" märkningen under vissa omständigheter, eller få tillåtelse att tävla.
Men jag tycker att om man tar kontakt med Vetrinären som dömde ut hästen och ett försäkringsbolag som man har, kunna ta bort t-märkningen, om vetrinären ser att den är frisk!
Hoppas att nån håller med mig