Nu var det frågan om vad man säger till polisen om man vill ha handräckning och få bort folk från sin mark och inte vad man säger till folket man vill ha bort. Nu är för all del du den enda jag känner till som skulle tvärvägrat och flytta om man ber snällt och förklarar varför.
Så här skulle det förmodligen låtit om du tältat och vägrat flytta.
-Hej, har jag kommit rätt nu? Jag skulle vilja anmäla olaga intrång och få hjälp att få bort folk från min hage. Det gäller min och mina hästars säkerhet.
-Ja du har kommit rätt vad gäller det.
-Det är en person som slagit upp sitt tält i min hage, han har dessutom satt upp ett elstängsel runt sitt tält. Vi som håller till i stallet upplever honom som mycket obehaglig och han har stängslat av en god bit av hagen och förutom att han är ivägen så är jag rädd för att han ska skada både folk och djur. Jag har visat honom på en trevlig tältplats ett par hundra meter bort men han envisas med att förstöra för oss. Hästarna är klart störda av hans närvaro. Med tanke på att han spanar på både småflickorna och hästarna misstänker jag att han kanske kommer och förgripa sig på dem och och tjejerna vågar inte hämta sina hästar. Kan ni komma och be honom flytta på sig? Och ta en anmälan?
---------
Kommer inte polisen så ringer jag till en eller ett par kvällstidningar och säger jag har en misstänkt djurskärare och pedofil i hagen som vägrar flytta sig. Jag fotograferar flitigt och troligen har polisen avhyst dig inom kort, ja kanske rent utav givit dig ett enkelrum över natten.