Sv: Får man klappa andras hästar utan att fråga?
Jag bara konstarer vad som händer:
-Hallå
-Hel, är jag hos polisen
-Jo det stämmer,
-Jo jag skulle begära handräckning för att avhysa ett jäng som tältar på min mark!
-??
-ja, jo dom tältar i min hage och det vill jag inte, och de bryr sig inte om vad jag säger så nu får ni flytta på dem!
-Njae så enkelt är det nog inte, vi måste nog ha ett beslut innan vi kan göra det.........
Nu är vi där igen, bara för att man inte åtalar folk i normalfallet för att de tältar på fel plats så är det inte tillåtet att tälta över allt. Med det här resonemanget kan de lika gärna tälta på ditt vetefält, det står inget i lagen om att man inte får tälta där heller.
I båda fallen kan det tänkas att folk är i vägen och förstör/stör och då hjälper polisen till med avhysning även om det kan ta lite tid. Polisutredningen lär läggas ner dock.
Jag bara konstarer vad som händer:
-Hallå
-Hel, är jag hos polisen
-Jo det stämmer,
-Jo jag skulle begära handräckning för att avhysa ett jäng som tältar på min mark!
-??
-ja, jo dom tältar i min hage och det vill jag inte, och de bryr sig inte om vad jag säger så nu får ni flytta på dem!
-Njae så enkelt är det nog inte, vi måste nog ha ett beslut innan vi kan göra det.........