Får man kalla sina katter för...

aprilmaj

Trådstartare
... Estelle och Mette-Marit? :D:confused::D

Om inte, ge mig andra alternativ!

Katterna är grå, nätta, små och eleganta - och ska ha namn som speglar det.

De passar inte alls att heta det jag tänkt innan jag träffade dem, nämligen Majken och Mimsa.
 
Sv: Får man kalla sina katter för...

Klart man får! Mamma döpte en av de nya hönor hon skaffade i somras till Estelle. :D Den är f ö liten, nätt och grå...
 
Sv: Får man kalla sina katter för...

Jag gillar Estelle. Ville att min lilla skulle heta det men Sambon höll inte med. Mette-Marit är lite kul men jag gillar det inte riktigt. Hade hellre valt något av namnen från danska kungahuset isf. Mary som Kronprinsessan eller varför inte Athena som prinsessan där heter som också är född iår :)?
 
Sv: Får man kalla sina katter för...

Med tanke på att mina heter Kung Carl Gustaf och Prinsessa Viktoria så ja, det går alldeles utmärkt :D
 
Sv: Får man kalla sina katter för...

Med tanke på att mina heter Kung Carl Gustaf och Prinsessa Viktoria så ja, det går alldeles utmärkt :D

:laugh: Kräver dina att du titulerar dem kung resp prinsessa också? Eller är det bara vid högtidliga tillfällen? :D

delvis KL
Tack för alla synpunkter och tips! Jag funderar vidare på namnen, för jag fick nyss höra att en kvinna i trakten ska kalla sina katter för just Estelle och M-Marit. Kanske har hon blivit inspirerad här?

Spinner (oj, så det kan bli) därför vidare på det kungliga temat. Kanske Silvia och (norska) Sonja?

Har inte för resten den norska prinsessan, hon med änglarna, fantasifulla namn på sina barn?

Eller vad heter alla de danska barnen?
 
Sv: Får man kalla sina katter för...

... Estelle och Mette-Marit? :D:confused::D

Om inte, ge mig andra alternativ!

Katterna är grå, nätta, små och eleganta - och ska ha namn som speglar det.

De passar inte alls att heta det jag tänkt innan jag träffade dem, nämligen Majken och Mimsa.

Stella istället för Estelle kanske? :) Lite smidigare. En kusin (ca 5 år) döpte två katter till Milošević och Korven så det känns som katter kan heta lite vad som :D
 
Sv: Får man kalla sina katter för...

:laugh: Kräver dina att du titulerar dem kung resp prinsessa också? Eller är det bara vid högtidliga tillfällen? :D

Haha njää, gör dom nåt dumt så kan jag säga "Men Gustaf!" eller "Viktoria", men annars blir det Gussi & Vicky. Är eg bara hos vet som dom får höra sina riktiga namn :)
 
Sv: Får man kalla sina katter för...

Danska barnen: Christian, Vincent, Isabella och Josephine... inte så spännande med andra ord. Det är bara Athena isf som är roligt, men det är en av de andra prinsarnas barn.

Norska Kungahuset:
Mette-Marits barn: Marius Borg, Ingrid Alexandra, Sverre Magnus.
Märta-Louise (det var väl ett gulligt namn?): Maud Angelica, Leah Isadora, Emma Tallulah.

(Ja, jag har använt google) ; )
 
Sv: Får man kalla sina katter för...

Ja, Märta-Louise är också sött! Hur ska man kunna välja...?
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 083
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 985
Senast: Otherside
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 474
Senast: _Elly_
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 170
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp